reklama
 
 

Americký T-Mobile ruší poplatky za roaming dat a SMS

10. 10. 2013 9:46
T-Mobile chce vydělávat na prodeji rychlejšího připojení, než je standard

New York - Americká divize firmy T-Mobile ruší od 31. října roamingové poplatky za využívání datových a textových služeb ve více než stovce zemí světa, včetně České republiky. Zlevní také mezinárodní volání. Informovala o tom agentura AP s tím, že služba bude dostupná pro zákazníky s tarifem Simple Choice, jenž začíná na 50 dolarech měsíčně.

T-Mobile se snaží odlišit od svých největších rivalů bořením zavedených praktik v oblasti mobilních komunikací. V březnu pobočka T-Mobile US upustila od uzavírání běžných dvouletých zákaznických smluv. V červenci pak představila program, který umožňuje klientům častěji - až dvakrát ročně - pořídit si za malý poplatek nový telefon.

Výkonný ředitel americké pobočky T-Mobilu John Legere v noci na čtvrtek středoevropského času informoval o třetí velké změně. Řekl, že roamingové poplatky jsou velmi výnosné pro mobilní operátory, T-Mobile z nich ale podle něj neměl až tak velký zisk, protože mezi jeho zákazníky není mnoho podnikatelů, kteří cestují. Legere je přesvědčen, že s novým programem firma získá předplatitele, aniž by obětovala příliš velké příjmy.

T-Mobile navíc bude vydělávat na prodeji rychlejšího připojení, než je standard, a to 15 dolarů za den či 25 dolarů za týden. Bezplatný program bude stačit pro běžné užívání e-mailu, sociálních sítí a dalších jednoduchých úkonů, zákazníci, kteří chtějí kupříkladu sledovat filmy ve vysokém rozlišení ale budou potřebovat rychlejší připojení.

Kromě bezplatných dat a textových zpráv zákazníci T-Mobilu zaplatí 20 centů za minutu volání při cestách po zemích zahrnutých do programu. T-Mobile a další operátoři si nyní v mnoha zemích účtují za minutu dolar či ještě víc.

Pojistka proti zneužití

Aby bylo zajištěno, že bezplatných dat a textových zpráv využívají pouze cestovatelé do zahraničí, nesmí příslušný pobyt v cizině překročit šest týdnů a během tříměsíčního období musí uživatel strávit aspoň šest týdnů v USA.

První statistická data naznačují, že změny, které T-Mobile ve Spojených státech provádí, pomohly zlepšit jeho pozici. V období od dubna do června americký T-Mobile poprvé za dva a půl roku získal dlouhodobé, spolehlivé zákazníky. T-Mobile US zaznamenal za uvedené čtvrtletí 688 000 nových smluvních zákazníků, zatímco rok předtím jich ve stejném období 557 000 ztratil.

autor: ČTK | 10. 10. 2013 9:46

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama