Stírací los jako touha po okamžitém štěstí. Jsou tu 30 let, to zásadní ale mají vzadu

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
Aktualizováno 7. 10. 2019 9:42
Na podzim roku 1989 se v tehdejším Československu jako první objevil stírací los Spartakiádní hra. A odstartoval mimořádný zájem, který trvá dodnes. Lidi na nich láká především okamžitá možnost výhry. Podle dostupných údajů ministerstva financí vzrostly například v roce 2016 tržby ze stíracích losů meziročně o třetinu na 2,59 miliardy. Alespoň jednou za rok si los koupí polovina populace Česka.
Třicet let stíracích losů
Třicet let stíracích losů | Foto: Sazka

Vánoční kometa to zkoušela jinak

Největší zájem o losy je podle prodejců před Vánocemi. Proto tvoří vánoční losy i dle firem samostatnou kapitolu. Sazka se na to snažila zareagovat novinkou - projektem Vánoční kometa. Losy se vydávaly od roku 1995 a ukrývaly vůbec nejvyšší výhru historie, rovných 100 milionů korun.

Stejně jako Tutovka, i tento los spojoval okamžité výhry pod fólií se slosováním o ještě lepší ceny v televizním pořadu. Šlo o vůbec první los za 500 Kč, výhry ale byly do té doby nevídané. Hlavní cena obnášela částku 100 milionů korun, získat jste ale mohli i domy nebo 100 krát po jednom milionu korun.

Na popularitu Vánoční komety navázala v roce 1997 emise Vánoční loterie s hlavní výhrou 10 milionů korun. Los získal za grafiku se zasněženým Staroměstským náměstím na kongresu loterijních společností v Argentině prestižní mezinárodní cenu za nejlepší design.

 

Právě se děje

Další zprávy