Soutěž začala: Volte nejodpovědnější osobnost byznysu

vo
29. 10. 2012 6:30
Kdo si zaslouží cenu Odpovědný leader 2012?
Loňský vítěz klání o titul Odpovědný leader, vítkovický Jan Světlík. Kdo převezme štafetu letos?
Loňský vítěz klání o titul Odpovědný leader, vítkovický Jan Světlík. Kdo převezme štafetu letos? | Foto: Petr Protivánek

Již potřetí se hledá nejodpovědnější leader byznysu v České republice. A také letos o něm svým hlasováním rozhodnete vy, čtenáři Aktuálně.cz.

Prestižní výroční ceny TOP Odpovědná firma, organizované platformou Byznys pro společnost, každoročně oceňují také osobnost, která se v čele firmy viditelným způsobem snaží podnikat odpovědně a přinášet do podnikání témata prospěšná české společnosti. Cena Odpovědný leader má také motivovat i ostatní osobnosti z byznysu k tomuto přístupu.

Stejně jako v předchozích ročnících i letos mohli být nominováni majitelé firem, generální ředitelé, investoři či jiní jednotlivci z byznys sektoru, kteří se významně angažují v oblasti společenské odpovědnosti firem, jak ve své firmě, tak ve společnosti.

Odpovědný leader 2012

Odpovědný leader, Cena společnosti TESCO SW, je cenou za osobní přínos k rozvoji odpovědnosti a CSR. Cena je udělována platformou Byznys pro společnost. O vítězi rozhodují svým hlasováním čtenáři Aktuálně.cz.

Důležitými kritérii výběru byly zejména osobní přínos pro oblast odpovědného či udržitelného podnikání, schopnost práce pro společensky potřebnou oblast nad rámec zájmů své vlastní firmy a osobní reputace a schopnost iniciovat klíčové změny či partnerství.

Z návrhů na nominace, jimiž přispěli i čtenáři Aktuálně.cz, vám představujeme tři kandidáty na ocenění: generální ředitelku firmy Vodafone Muriel Anton, generálního ředitele a předsedu představenstva společnosti Skanska Dana Ťoka a ředitele družstva Konzum Ústí nad Orlicí Miloslava Hlavsu.

A čím si nominaci zasloužili právě tito tři manažeři?

Dan Ťok, generální ředitel a předseda představenstva, Skanska

Nominace Dana Ťoka je spojena s otevřením otázky transparentnosti v oblasti zakázek ve stavebnictví i v celém byznysu. Jako generální ředitel stavebního gigantu začal otevřeně mluvit o problémech korupce a praktikách v oboru. Společnost přijala etický kodex s nulovou tolerancí ke korupci. Pod jeho vedením se Skanska stala zakládajícím členem Koalice pro transparentní podnikání a přihlásila se k dodržování Etického kodexu dodavatele veřejných zakázek. Skanska se také jako lídr věnuje konceptu udržitelného podnikání. Transparentně měří dopad na životní prostředí, věnuje se oblasti ekologicky šetrného stavění a posiluje bezpečnost práce v oboru, pro který založila Nadační fond Tomáš.

Muriel Anton, generální ředitelka, Vodafone

Muriel Anton vede mobilního operátora Vodafone směrem k prosazování a komunikaci odpovědnosti. Sama iniciuje a prosazuje ve firmě řadu projektů v této oblasti, jako je ekologické fungování firmy například v projektu První zelená síť, kdy většina spotřeby elektrické energie mobilní sítě je pokrývána z obnovitelných zdrojů. Podporuje a zapojuje se do firemního dobrovolnictví a prosazuje transparentnost v podnikání. Mimo společnost je aktivní v podpoře vyššího zastoupení žen v managementu firem. Je spoluzakladatelkou projektu Odyssey, v němž se zkušené vrcholové manažerky a manažeři věnují profesnímu rozvoji talentovaných žen v České republice. Jedná se o neziskový program, jehož cílem je v budoucnu výrazně rozšířit skupinu českých manažerek, které se stanou vzory ostatním ženám.

Miloslav Hlavsa, ředitel družstva Konzum Ústí nad Orlicí

Miloslav Hlavsa vede jedno z úspěšných regionálních družstev. Odpovědnost k podnikání je obsažena přímo v principu firmy. Osobně se zasazuje o podporu místních výrobců a dodavatelů a podporuje lokální udržitelnost. Konzum Ústí nad Orlicí provozuje přes 100 obchodů v okresech Ústí nad Orlicí, Rychnov nad Kněžnou a Náchod a zaměstnává přes 600 lidí. Vlastníky Konzumu je 3 980 rodin z regionu. Miloslav Hlavsa aktivně prosazuje férový obchod a snaží se vytvářet alternativu k nadnárodním obchodním řetězcům. Jeho etický přístup k obchodu lze vidět u výběru dodavatelů, v přístupu k zákazníkům, členům i regionu. Pokud výrobky neodpovídají etice a potřebám regionu, nejsou v Konzumu prodávány. Přesto patří družstvo k těm nejziskovějším.

 

Právě se děje

Další zprávy