reklama
 
 

Volkswagen rozdělí značky do nových skupin. Škoda bude s VW a Seatem

AKTUALIZOVÁNO 13. 4. 2018
Koncern již ve čtvrtek oznámil, že své značky rozdělí do skupin nazvaných Volume, Premium a Super Premium. Neupřesnil však, jaké značky budou jednotlivé skupiny zahrnovat.

Wolfsburg - Německý výrobce automobilů Volkswagen dnes potvrdil, že značka Škoda se v rámci reorganizace koncernu stane součástí nově vytvořené skupiny zaměřené na masový trh s označením Volume, která bude zahrnovat i značky VW a Seat.

Za tuto skupinu značek bude zodpovědný nový generální ředitel Herbert Diess, uvedla agentura AP. Reorganizaci ve čtvrtek schválila dozorčí rada firmy.

Koncern již ve čtvrtek oznámil, že své značky rozdělí do skupin nazvaných Volume, Premium a Super Premium. Neupřesnil však, jaké značky budou jednotlivé skupiny zahrnovat.

Diess dnes uvedl, že do skupiny Volume budou kromě značek VW, Seat a Škoda patřit rovněž lehké užitkové vozy a divize Moia zaměřená na moderní dopravní služby, jako je například sdílení automobilů.

Skupina Premium bude podle agentury DPA zahrnovat značku Audi a skupina Super Premium značky Porsche, Bentley, Bugatti a Lamborghini.

Dozorčí rada ve čtvrtek rozhodla, že Diess nahradí v čele koncernu Matthiase Müllera. Diess byl doposud šéfem značky VW. S řízením skupiny značek zaměřené na masový trh mu nyní bude pomáhat provozní ředitel, který bude mít na starosti každodenní záležitosti a který zatím nebyl jmenován, podotýká AP.

Diess na dnešní tiskové konferenci prohlásil, že Volkswagen musí výrazně zrychlit tempo při rozvoji aktivit v oblasti elektrického pohonu, automatizace řízení, digitalizace a nových služeb. Uvedl také, že zváží prodej některých aktiv.

"Je to evoluce, a nikoliv revoluce," řekl Diess na tiskové konferenci k novému rozdělení značek automobilky a dodal, že detaily se budou vypracovávat v příštích měsících.

"Vytvoření skupin značek se již nějakou chvíli zvažovalo," řekl o změnách, které jsou největší reorganizací koncernu od doby, co se pod vedením bývalého šéfa Ferdinanda Piëcha, vnuka designéra modelu "brouk" Ferdinda Porscheho, stal Volkswagen konglomerátem s mnoha značkami.

Na dotaz o značkách MAN Diesel a Renk Diess uvedl, že firma má ještě majetek, jehož budoucnost je třeba prozkoumat. Zda do těchto aktivit bude investovat, nebo je prodá, to se uvidí.

Analytici zprávy o změnách v největší evropské automobilce přivítali. V minulosti změny firemní struktury byly často potlačeny válčícími akcionáři, upozornila agentura Reuters. "Je to vše, co jsme si mohli přát, a očekáváme, že trh přijme ty zprávy pozitivně," uvedl analytik Arndt Ellinghorst ze společnosti Evercore ISI.

Nového generálního ředitele dnes podpořil předseda vlivné závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. "Jsme přesvědčeni, že s Diessem máme na palubě toho správného muže," napsal v dopisu zaměstnancům.

Osterloh měl přitom v minulosti s Diessem opakované spory kvůli jeho snaze o snižování nákladů značky VW. Šéf závodní rady v této souvislosti Diesse mimo jiné obvinil, že se snaží využít skandálu kolem manipulace s měřením emisí naftových vozů jako záminku pro rušení pracovních míst.

autor: ČTK | 13. 4. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama