Škoda Auto se potýká s propadem čínského trhu, v Evropě se jí však zatím daří

ČTK ČTK
Aktualizováno 14. 1. 2020 11:35
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala loni svým zákazníkům po celém světě 1,24 milionu vozů. Jedná se tak o meziroční pokles o 0,9 procenta, v roce 2018 firma dodala 1,25 milionu aut. Jako důvod firma uvedla klesající trh s osobními vozy v Číně, klesly ale také dodávky v Indii. Firma v tiskové zprávě uvedla, že na ostatních trzích dodávky aut naopak vzrostly.
Škoda Kamiq - ilustrační foto
Škoda Kamiq - ilustrační foto | Foto: ČTK

V Číně dodávky meziročně klesly o 17,3 procenta na 282 000 vozů. Na ostatních trzích bez Číny meziročně vzrostly dodávky o 5,3 procenta na 960 700 vozů.

Na domácím českém trhu dodala firma loni 94 200 vozů, meziročně o 0,6 procenta více. Na největším evropském trhu značky v Německu meziročně vzrostly dodávky o 8,3 procenta na 191 200 vozů.

Nejprodávanějším modelem byla loni tradičně Octavia, která ale zaznamenala meziroční pokles o 6,3 procenta na 363 700 aut. Druhým nejprodávanějším modelem byla Fabia s 172 800 dodanými kusy, meziročně jde o pokles o 9,5 procenta.

Vzrostly naopak dodávky modelů SUV, Kodiaq si polepšil o 15,1 procenta na 171 800 vozů, Karoq o 32 procent na 152 700 a Kamiq o 131,8 procenta na 64 600, automobilka prodává dvě verze, jednu určenou pro Evropu, druhou pro Čínu. Nového modelu Scala firma dodala 39 100 kusů.

"Složité geopolitické a ekonomické rámcové podmínky a z nich vyplývající nejistota na světových trzích nás v roce 2019 postavily před řadu výzev. Ale i v těchto neklidných vodách udržuje Škoda i nadále stabilní kurs. Rád bych poděkoval zákazníkům za důvěru v naše produkty a našim skvělým zaměstnancům za jejich ohromné nasazení," řekl předseda představenstva Bernhard Maier.

V západní Evropě zaznamenala Škoda sedmiprocentní nárůst dodávek na 520 500 aut. Ve střední Evropě vzrostly dodávky o 1,3 procenta na 215 800 automobilů. Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka 50 200 aut, meziročně o 8,9 procenta více.

V Rusku dodala Škoda v minulém roce zákazníkům 88 600 vozů a v porovnání s předchozím rokem si tak polepšila o 8,8 procenta. V Indii dodala značka Škoda v roce 2019 zákazníkům celkem 15 100 vozů, meziročně o 12,3 procenta méně.

V Evropě se v uplynulém roce dařilo i německé automobilové skupině Volkswagen, pod kterou automobilka Škoda Auto spadá. Volkswagen zvýšil odbyt o 1,3 procenta na rekordních 10,97 milionu vozů. Kromě Evropy se mu vedlo dobře také v Jižní Americe. Celoroční výsledek skupiny naznačuje, že Volkswagen by si mohl udržet pozici největší světové automobilky.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává v ČR asi 37 000 lidí.

Video: Škoda Auto ve Vrchlabí používá plně autonomního transportního robota

Škoda Auto ve Vrchlabí používá plně autonomního transportního robota. | Video: Škoda Auto
 

Právě se děje

Další zprávy