Síť bazarů AAA Auto loni zvýšila prodej o devět procent. Pomohla rostoucí ekonomika

ČTK ČTK
4. 1. 2018 10:57
Lepší ekonomická situace pomohla zvýšit prodeje síti prodejen s ojetými vozy AAA Auto. Skupina prodala loni přes 75 000 straších aut.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: AAA Auto

Praha - Skupina autobazarů AAA Auto loni zvýšila prodej o devět procent na 75 372 ojetých vozů, z toho 46 744 aut prodala v České republice. Letos očekává znovu přes 75 000 prodaných aut. "Lidé si mohou kvůli lepšící se ekonomické situaci dovolit dražší a kvalitnější ojeté vozy. Roste tak i počet zákazníků, kteří doposud neměli auto žádné," uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Nejvíce se loni prodávaly hatchbacky ve stříbrné barvě s benzinovým motorem. Pro hatchback, tedy vůz s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí, se loni rozhodlo téměř 33 procent zákazníků. Následuje provedení kombi s podílem 28 procent. Prodejům dominovaly vozy s manuální převodovkou, náhonem na dvě kola a výkonem 70 až 85 kW.

Nejoblíbenějším prodávaným vozem byla loni Škoda Octavia, kterou si pořídilo 10,8 procenta zákazníků. Menší škodovku, Fabii, si vybralo 9,7 procenta českých řidičů. Třetí místo patří stejně jako minulý rok vozu Volkswagen Passat (3,8 procenta). Na čtvrtém místě se umístil Ford Focus a pětici nejprodávanějších uzavírá Škoda Superb, která si meziročně polepšila o dvě příčky.

Skupina AAA Auto působí na trhu již 26 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes dva miliony zákazníků. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

 

Právě se děje

Další zprávy