V Číně propukla tradiční slevová mánie. Tržby na Den nezadaných však brzdila pandemie

V Číně propukla tradiční slevová mánie. Tržby na Den nezadaných však brzdila pandemie
Tržby JD.com vystoupaly na 349,1 miliardy jüanů (zhruba 1,2 bilionu korun), což bylo meziročně o 28 procent více. Loni růst činil 32 procent.
Přípravy na nákupní slevovou akci, která v Číně každoročně připadá na 11. listopad na takzvaný Singles Day (Den nezadaných), se nesmí podcenit.
Alibaba v těchto dnech utržila 540,3 miliardy jüanů (asi 1,8 bilionu korun), meziročně o 14 procent více. Loni ale růst činil téměř 93 procent. Slevová akce původně trvá stejně jako u JD.com několik dní.
Oproti loňskému roku se letos tržby dokonce zvýšily, ve srovnání s lety před pandemií ale růst zpomalil. Stejná situace je také u konkurenčního internetového prodejce JD.com.
Foto: Reuters
Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
12. 11. 2021 11:51
Čína ve čtvrtek zažila nákupní horečku. Na 11. listopadu připadá v zemi takzvaný Singles Day, tedy svátek všech nezadaných. Internetový prodejce Alibaba přetvořil v roce 2009 uměle vytvořený svátek v nákupní horečku. Prodejní akce je tak například čínskou obdobou takzvaného černého pátku, který má původ ve Spojených státech.
 

Právě se děje

Další zprávy