Seznam spouští vlastní televizi, nabídne zpravodajství i zábavu

ČTK ČTK
Aktualizováno 10. 1. 2018 18:50
Televize bude dostupná na téměř celém území České republiky prostřednictvím terestrického vysílání Českých radiokomunikací.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Seznam.cz

Praha - Česká internetová jednička Seznam.cz spustí v pátek vysílání vlastního televizního kanálu. Klasický televizní kanál lidé naladí v celoplošném multiplexu 3 Českých radiokomunikací i u všech hlavních poskytovatelů kabelového, satelitního a IP TV vysílání.

Televize Seznam bude 24 hodin denně nabízet zpravodajství a zábavu. Chce stavět na autorském, originálním obsahu od známých českých tvůrců. Uvedli to dnes zástupci společnosti.

Televize Seznam bude dostupná na téměř celém území Česka prostřednictvím pozemního vysílání Českých radiokomunikací. V multiplexu 3 dostal kanál Seznamu část takzvaných dokrývacích frekvencí od ČT Déčko. Podle ČT to ale neznamená, že by Televize Seznam Déčko nahradila. Diváci budou mít k dispozici oba kanály.

"Česká televize má i nadále smluvně zajištěno vysílání stanice ČT :D/Art v multiplexu 3, jako převzaté vysílání z MPX1a a ukončení vysílání v těchto vysílacích platformách bude vázáno až na rozvoj DVBT-2," sdělila mluvčí ČT Karolína Blinková.

Přibližně 2,1 milionu domácností bude moci Televizi Seznam sledovat také přes dalších 20 poskytovatelů, jakými jsou například UPC, Skylink, O2 TV, DigiTV nebo T-Mobile TV. Diváci O2 TV budou mít jako první přístup i do archivu Stream.cz.

"O vlastním televizním kanále jsme začali poprvé uvažovat loni v létě. K jeho spuštění nás vedl fakt, že v Seznamu vyrábíme spoustu kvalitního video obsahu. Vedle Seznam Zpráv a Stream.cz tak přidáváme další platformu, na které ho lidé mohou sledovat," uvedl místopředseda představenstva Pavel Zima. Seznam denně vytvoří 250 článků a zhruba pět hodin videa.

Kanál bude v průběhu celého dne kombinovat proud aktuálního zpravodajství a autorských pořadů. "Formát naší televize se odlišuje od tradičního modelu zpravodajských stanic, v programu se střídají živá interaktivní studia a kvalitně, do hloubky zpracované příběhy, fenomény a kauzy ve formě delších pořadů," uvedl ředitel divize Zpravodajství a TV Jakub Unger.

Denně od 18 hodin televize nabídne analytické Večerní zprávy, politicko-ekonomický Duel a magazíny o dění ve sportu a světě slavných. Večerní hlavní vysílací čas vyplní premiéry pořadů z dílny Seznamu. Pondělí bude patřit osobnostem, úterý kauzám a reportérům, středa kontaktním pořadům s diváky. Ve čtvrtek se bude stanice věnovat byznysu a datovým analýzám, pátek přinese portréty slavných. O víkendu diváky čekají zábavné pořady a seriály z dílny Stream.cz.

Programem provede například Olga Šípková, která bude jedním z moderátorů každodenního lifestylového studia Ráno na gauči, Filip Horký a Jiří Hošek nabídnou sondy do života v Česku i ve světě. Nové pořady představí i Sabina Slonková, Helena Šulcová, Tereza Willoughby či sportovní expert Luděk Mádl.

V nové podobě uvede televize i video formáty z webu Seznam Zprávy, jakými jsou investigativní Zvláštní vyšetřování režisérské dvojice Vít Klusák-Filip Remunda, večerní rozhovory z cyklu Výzva či satirický pořad Jindřicha Šídla Šťastné pondělí.

Podle Zimy je televize dalším doplňkovým distribučním kanálem pro reklamu, kterou dosud Seznam umísťoval na web. Reklamní prostor ve vysílání si dosud objednalo 14 významných značek. Patří mezi ně například Plzeňský Prazdroj, Česká spořitelna nebo KKCG.

"Není naší ambicí uživit novou Televizi Seznam už v prvním roce jejího fungování z reklamy. Zájem inzerentů a agentur je pro nás velmi dobrým signálem potvrzujícím důvěru trhu v Seznam a jeho produkty," dodal obchodní ředitel Seznam.cz Martin Švarc. Reklamní bloky budou vysílané každou půlhodinu a budou mít délku tři minuty.

Seznam.cz, jehož weby měsíčně navštíví přes 7,5 milionu uživatelů měsíčně, vlastní jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Firma provozuje internetový vyhledávač, e-mailovou službu, zpravodajský portál Novinky.cz a Seznam Zprávy, mapový server Mapy.cz nebo oborové weby jako Sreality a Sauto.

Zaměstnává kolem 1200 lidí a předloni zvýšil čistý zisk o devět procent na 1,1 miliardy korun. Tržby vzrostly meziročně o desetinu na rekordních 3,7 miliardy korun. Za loňský rok společnost očekává zhruba stejné tržby.

 

Právě se děje

Další zprávy