Seznam loni vydělal přes miliardu, pomohly inovace v reklamě

ČTK ČTK
20. 5. 2015 9:38
Růst tržeb byl zhruba dvakrát rychlejší než v roce 2013. Více než 40 procenty se na nich podílel reklamní systém Sklik, uvedla společnost.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Internetová společnost Seznam.cz loni zvýšila tržby o 7,5 procenta na 3,13 miliardy korun. Zisk před zdaněním se zvýšil z předchozích 930 milionů na 1,14 miliardy korun. Nejvíc příjmů má česká internetová jednička z reklamy, ty meziročně stouply o pětinu. Uvedla to mluvčí Seznam.cz Irena Zatloukalová.

Růst tržeb byl zhruba dvakrát rychlejší než v roce 2013. Více než 40 procenty se na tržbách podílel reklamní systém Sklik, třetinový podíl mají příjmy z display reklamy, kam se počítají i video a mobilní reklamní formáty na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz nebo Stream.cz.

Zbývajících zhruba 20 procent příjmů tvoří inzerce na oborových serverech Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz a z katalogového serveru Firmy.cz.

"Opět se potvrdilo, že se nám vyplácí inovace v reklamním systému Sklik. Tržby za rok 2014 nám v něm vzrostly o téměř 21 procent. Inovovali jsme ale i formáty a reklamní pozice v klasické display reklamě a i příjmy z ní meziročně vzrostly, konkrétně o desetinu. Nejrychleji přitom rostly příjmy na službě Sport.cz," uvedl generální ředitel Pavel Zima.

Seznam se loni také pustil do akvizic. Vstoupil do společností Kupi.cz a TopGis. Letos navázal menšími projekty, jako je Sleduj divadlo či BikerSeason.

Majoritu 70 procent Seznamu.cz vlastní jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Měsíční návštěvnost všech webů Seznamu je 6,9 milionu uživatelů.

 

Právě se děje

Další zprávy