Poslední Sexistické prasátečko má vítěze. Lidé vybrali i nejotřesnější reklamu dekády

on on
23. 11. 2018 0:00
Nezávislé sociálně ekologické hnutí (Nesehnutí) prozradilo na tiskové konferenci výsledky anticeny Sexistické prasátečko za rok 2018, ale zároveň i nejsexističtější reklamu za celou dobu konání soutěže. Hnutí po deseti letech se soutěží končí a hodlá se více věnovat vzdělávání.
Foto: Nesehnutí

2. místo - Sexistické prasátečko 2018 (porota)

Na druhém místě skončila podle poroty Česká pošta. Reklama sice neobsahuje nahotu, ovšem opět stereotypizuje ženy a muže, uvádí porota složená z odborníků na média a marketing. Problém reklamy je v tom, že mužům a ženám přisuzuje odlišné kariérní aspirace. Reklama tím údajně přispívá k reprodukci genderových stereotypů.

Porota navíc shledává důležitým, že se jedná o státní podnik, a navíc druhou největší firmu v České republice co do počtu zaměstnanců. "[Česká pošta] by měla mít dostatek kapacit, odbornosti i odpovědnosti na to, aby volila korektnější způsoby, jak oslovit potenciální zaměstnance a zaměstnankyně," říká Marína Urbániková, členka odborné poroty.

 

Právě se děje

Další zprávy