Šéf klenotnictví Pandora odstupuje. Na vině jsou špatné výsledky firmy, akcie spadly o pětinu

ČTK ČTK
9. 8. 2018 11:20
Společnost dodala, že se potýká s řadou problémů, včetně slabších tržeb u nových náramků a růstu nákladů.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Kodaň - Generální ředitel dánského klenotnictví Pandora Anders Colding Friis (54) na konci tohoto měsíce odstoupí. Oznámení přichází jen několik dní poté, co firma varovala před horšími tržbami a ziskovou marží v letošním roce. Její akcie od té doby klesly o více než 20 procent. Pandora je podle objemu produkce největším výrobcem šperků na světě.

Firma začátkem tohoto týdne snížila odhad růstu tržeb na celý letošní rok na čtyři až sedm procent z původních sedmi až deseti procent. Uvedla také, že její hrubá zisková marže, tedy podíl hrubého provozního zisku na tržbách, bude kolem 32 procent místo plánovaných 35 procent. Firma rovněž hodlá propustit 400 z celkem 27.000 zaměstnanců, z toho více než polovinu v Thajsku.

Pandora uznala, že strategie, kterou zahájila v lednu a jejímž cílem je napravit nedostatky v inovacích a slabý růst na důležitých trzích, nefunguje tak rychle, jak se očekávalo. "Stále věříme v naší strategii do roku 2022, ale uvědomili jsme si, že jsme byli příliš optimističtí ohledně rychlosti vlivu nových produktů," prohlásil Friis.

Společnost dodala, že se potýká s řadou problémů, včetně slabších tržeb u nových náramků a růstu nákladů.

Dokud firma nenajde nového generálního ředitele, budou ji zatím řídit nový provozní ředitel Jeremy Schwartz a finanční ředitel Anders Boyer, uvedla agentura Bloomberg.

Společnost byla založena v roce 1982 v Kodani. V současnosti má po celém světě téměř 2600 obchodů a v roce 2010 vstoupila na burzu. V prvních čtyřech letech její akcie stouply téměř dvacetinásobně, od roku 2016 však ztratily téměř dvě třetiny hodnoty. Přispěly k tomu i spekulativní sázky amerických investičních fondů.

Pandoru trápí pokles tržeb způsobený mimo jiné tím, že mladí spotřebitelé nemají příliš zájem o šperky a utrácejí spíše za technologie a zážitky. V Číně, která má na celkových tržbách firmy podíl 12 procent, pak byla společnost nucena kvůli růstu nelegálního prodeje snížit ceny o 15 procent.

Diamanty jako investice. Podívejte se na kámen za 15 milionů korun i do výroby diamantových šperků. | Video: František Grossmann
 

Právě se děje

Další zprávy