reklama
 
 

Spořilovská ulice dostane střechu za 3,3 miliardy, obyvatelé si počkají ještě sedm let

8. 12. 2017
Foto: praha4.cz
Na zvýšený hluk a emise si obyvatelé Spořilova stěžují od zprovoznění Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 v roce 2010, kdy začal platit zákaz vjezdu kamionů na Jižní spojku mezi Smíchovem a Krčí.

Praha - Zastřešení Spořilovské ulice v Praze 4, z níž hluk a smog obtěžuje obyvatele, by mohlo být hotovo do roku 2024. Náklady na stavbu jsou předběžně odhadovány na 3,3 miliardy korun. Vyplývá to z dokumentu Prahy 4, který má ČTK k dispozici.

Výstavba by mohla podle materiálu začít v letech 2020 až 2021 a platit by ji měla Praha. Spořilovská společně s Jižní spojkou nahrazuje nedokončený Pražský okruh mezi D1 a D11 označovaný jako úsek 511. Kdy bude okruh dokončen, zatím není jasné.

"Městská část považuje těžké zastřešení za prioritní dopravní projekt a jsme velice rádi, že se konečně podařilo vyjednat prostředky na jeho realizaci. Situace v okolí Spořilovské je z hlediska zdraví obyvatel neúnosná. Zastřešení bude pro obyvatele okolí znamenat zásadní změnu k lepšímu," uvedl starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (SZ/Trojkoalice).

Podle harmonogramu v dokumentu by v příštím roce měl být zahájen proces EIA, který posuzuje vliv stavby na životní prostředí. Stavební povolení by mohlo být vydáno v roce 2020. V témže roce se pak má uskutečnit tendr na zhotovitele stavby.

Na kolik stavba vyjde, bude v konečné fázi záležet mimo jiné na výsledku tendru na zhotovitele. Praha má už v rozpočtu na příští rok vyčleněny peníze na projekt. Ve výhledu hospodaření na další roky jsou pak podle Štěpánka peníze i na jednotlivé etapy výstavby.

Takzvané těžké zakrytí Spořilovské by se týkalo úseku dlouhého 1100 metrů. Nad zastřešenou tunelovou částí plánuje radnice nový park o výměře zhruba čtyř hektarů a nová sportoviště.

Zakrytím se podle Prahy 4 zlepší hluková a emisní situace v okolí - dlouhodobě jsou tam překračovány limity, zejména hodnoty karcinogenního benzo(a)pyrenu a prachových částic. Plánováno je i prodloužení tramvají ze Spořilova směrem na Jižní Město.

Na zvýšený hluk a emise si obyvatelé Spořilova stěžují od zprovoznění Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 v roce 2010, kdy začal platit zákaz vjezdu kamionů na Jižní spojku mezi Smíchovem a Krčí. Kamiony tak z Pražského okruhu ve směru na Hradec Králové jezdí po D1 a následně po Spořilovské, ze které se vrací na Jižní spojku. Situaci by měla zlepšit dostavba okruhu mezi D1 a hradeckou dálnicí.

autor: ČTK | 8. 12. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama