reklama
 
 

Boj Kellnera s Komárkem o O2 arenu nekončí, přihodí zas

31. 10. 2013 12:24
PPF nabídla vyšší cenu, ale přesto bude finanční souboj pokračovat.

Praha - Z rozstřelu miliardářů o O2 arenu, největší a nejznámější halu v republice s kapacitou až 18 tisíc diváků, nevzešel nový majitel arény. Investiční skupina KKCG Karla Komárka a PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera se dohodly na pokračování finančního souboje o to, kdo bude kontrolovat zhruba 86 procent akcií Bestsport Areny, pod níž hala patří.

Zbylých 14 procent zůstane i po dokončení rozstřelu v rukou někdejších držitelů dluhopisů, s pomocí kterých financoval Aleš Hušák výstavbu areny. Správcem tohoto podílu je londýnská The Bank of New York Mellon.

Kellner a Komárek se oproti očekávání dohodli na tom, že se uskuteční další jednání.

Zdroje blízké rozstřelu se neshodují v tom,  co se stalo. Podle jednoho předložil Petr Kellner vyšší nabídku, ale pak se obě strany dohodly na možnosti zvyšovat je. Podle dalšího zdroje se našla úplně jiná varianta pokračování: není ale jasné, zda prodej haly někomu třetímu, nebo společné pokračování PPF a KKCG ve firmě Bestsport. Obojí se zdá málo pravděpodobné.

Reálná hodnota podílu v areně, který byl předmětem transakce, se pohybuje mezi 350 a 420 miliony korun. Konečná cena, kterou zaplatí vítěz rozstřelu o zhruba 43 procent akcií Bestsportu (formálně ovládnutí kyperské společnosti Lindus, přes níž miliardáři Bestsport kontrolovali), však bude vyšší. Už kvůli tomu, že získává nejen kontrolu nad arenou, ale i další části Bestsportu.

Další rozstřel

Karel Komárek bojuje o druhý úspěch v rozstřelování s Petrem Kellnerem. Stejným způsobem - i když tehdy velmi draho - ovládl Sazku.

V případě areny chtěli miliardáři sáhnout k mnohem rychlejšímu jednokolovému procesu. K notáři zaslali v obálkách nabídkovou cenu, notář pak za přítomnosti zástupců PPF a KKCG obálky rozlepil. Vyšší nabídka měla rozhodnout.

Slavia, Madonna, KHL

Víceúčelová arena, v níž pravidelně hraje hokejová Slavia, ale už se tu pořádaly také zápasy NHL, KHL či finále Davis cupu, hostila v minulosti koncerty či akce světových celebrit. Dvakrát tu zpívala například Madonna.

Kromě běžných sedadel v hledišti jsou v areně k dispozici dvě VIP patra a v nich spočívá bonus pro jejího majitele. "Arena, když vám patří, poskytuje vhodné společenské prostředí k tomu, aby se tu potkávali důležití lidé s lidmi z byznysu," řekl Aktuálně.cz jeden z manažerů, kteří měli podrobné informace o rozstřelu mezi PPF a KKCG.

Vítězství PPF či KKCG v rozstřelu má rozhodnout i to, zda se dostaví vedlejší takzvaná malá hala (podívejte se, jak bude vypadat ZDE). KKCG v ní chce do roku 2015 vybudovat centrum míčových sportů a chce sem také nalákat do nových kanceláří Český olympijský výbor či Českou unii sportu. PPF s tím nepočítá.

Pro Komárka jako vlastníka Sazky by bylo výhodné mít největší halu v republice i z dalšího důvodu. "Sazka prostě tradičně patří do sportovního prostředí, to spojení je logické," řekl zdroj z KKCG.

Hušákova stavba

Kolem O2 areny se v minulosti točilo více zájemců. V době, kdy Sazka i Bestsport čelili insolvenčnímu řízení, přišla nabídka například od amerického gigantu AEG (provozuje desítky podobných hal po celém světě) a jedna také ze sousedství - od vlastníka sousední obchodní galerie Harfa. Nabídky se pohybovaly kolem 900 milionů korun za celou arenu a PPF a KKCG) se rozhodly je neakceptovat.

O2 arenu postavila těsně před MS v hokeji v roce 2004 loterijní společnost Sazka pod vedením Aleše Hušáka. Původně měla stát 2,5 miliardy, ale kvůli nehospodárnostem při výstavbě a extrémně drahému financování (Sazka vydala dluhopisy za mimořádně nevýhodných podmínek) se nakonec prodražila na téměř osm miliard korun. To následně stáhlo Sazku i další firmy do insolvence, v jejím průběhu tyto společnosti postupně ovládly PPF a KKCG.

V roce 2015 se v O2 areně bude hrát další světový hokejový šampionát.

autor: Zdeněk John | 31. 10. 2013 12:24

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama