Roboti vám přinesou novou práci, o místo připraví jen někoho. Projděte si, koho firmy hledají

Iva Špačková Iva Špačková
22. 3. 2018 6:54
Zaváděním strojů do výroby chtějí firmy jednak zvýšit výkon a omezit chyby, jednak nahradit chybějící pracovníky. Ačkoliv to na první pohled vypadá, že roboti berou lidem práci, praxe je jiná. Podívejte se na výzkum náborové firmy ManpowerGroup, který ukazuje, v jakých oborech budou firmy v následujících dvou letech díky digitalizaci nabírat či propouštět nejvíce a jaké znalosti a dovednosti si budou cenit.
Foto: Thinkstock

„Ajťák“ ano, ale ne ufon

Odborníci na informační technologie mohou díky automatizaci říci, že jsou nepostradatelní a mohou si pravidelně říkat o vyšší plat. Ale neplatí to zdaleka pro všechny.

Pět procent firem totiž hodlá zaměstnance propouštět, nechávat si budou jen ty nejlepší. Také většina podniků, které hodlají řady "ajťáků" rozšiřovat, si chce vybírat nejen podle toho, zda je to dobrý expert, ale také podle toho, zda umí komunikovat s vedením, zákazníky a zaměstnanci.

"Většina firem si stěžuje, jak je těžké se s 'ajťáky' domluvit. IT dneška, to už nemůže být 'divný‘ department, kde sedí 'divní‘ lidé a dělají 'divné‘ věci. Mluvit srozumitelně s ostatními je naprosto klíčové. Kdo dokáže skloubit odborné znalosti a měkké dovednosti, ten bude nejžádanějším zaměstnancem v oboru," vysvětluje Rezlerová, šéfka ManpowerGroup 

Podle ní je schopnost domluvit se s ostatními nejvyhledávanější vlastností pro 65 procent firem, které hodlají nové "ajťáky" přijímat.

 

Právě se děje

Další zprávy