Roboti vám přinesou novou práci, o místo připraví jen někoho. Projděte si, koho firmy hledají

Iva Špačková Iva Špačková
22. 3. 2018 6:54
Zaváděním strojů do výroby chtějí firmy jednak zvýšit výkon a omezit chyby, jednak nahradit chybějící pracovníky. Ačkoliv to na první pohled vypadá, že roboti berou lidem práci, praxe je jiná. Podívejte se na výzkum náborové firmy ManpowerGroup, který ukazuje, v jakých oborech budou firmy v následujících dvou letech díky digitalizaci nabírat či propouštět nejvíce a jaké znalosti a dovednosti si budou cenit.
Foto: Ludvík Hradilek

Stroje přinesou práci

Na první pohled se může zdát, že roboti berou lidem práci. Ale není to tak. V některých oborech sice nahrazují monotónní lidské činnosti a lidé už u stroje pracovat nemusí, to však neznamená, že se jich firma bude zbavovat. Chytré stroje musí někdo obsluhovat, a tak naopak pětina zaměstnavatelů v následujících dvou letech očekává, že počet pracovníků kvůli digitalizaci zvýší.

Ukazují to nová čísla společnosti Manpower Group, která se na vliv robotizace s ohledem na pracovní místa ptala 20 000 zaměstnavatelů ve 42 zemích. Pokles pracovníků kvůli digitalizaci plánuje jen desetina společností. Dvě třetiny firem žádné změny neočekávají a čtyři procenta nevědí, co budoucnost přinese.

Z výzkumu vyšlo, že ve světě plánuje počet pracovníků zachovat či zvýšit 86 procent firem. V České republice, která má nejnižší nezaměstnanost v Evropské unii, je to dokonce 93 procent.

ManpowerGroup vlastní jednu z největších sítí v oblasti lidských zdrojů, má téměř 3900 poboček ve více než 80 zemích. Obrat společnosti dosahuje 22 miliard dolarů. V Česku má 35 poboček a loni zprostředkovala nové zaměstnání pro 24 tisíc lidí.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy