Roboti vám přinesou novou práci, o místo připraví jen někoho. Projděte si, koho firmy hledají

Iva Špačková Iva Špačková
22. 3. 2018 6:54
Zaváděním strojů do výroby chtějí firmy jednak zvýšit výkon a omezit chyby, jednak nahradit chybějící pracovníky. Ačkoliv to na první pohled vypadá, že roboti berou lidem práci, praxe je jiná. Podívejte se na výzkum náborové firmy ManpowerGroup, který ukazuje, v jakých oborech budou firmy v následujících dvou letech díky digitalizaci nabírat či propouštět nejvíce a jaké znalosti a dovednosti si budou cenit.
Foto: Ludvík Hradilek

Stroje přinesou práci

Na první pohled se může zdát, že roboti berou lidem práci. Ale není to tak. V některých oborech sice nahrazují monotónní lidské činnosti a lidé už u stroje pracovat nemusí, to však neznamená, že se jich firma bude zbavovat. Chytré stroje musí někdo obsluhovat, a tak naopak pětina zaměstnavatelů v následujících dvou letech očekává, že počet pracovníků kvůli digitalizaci zvýší.

Ukazují to nová čísla společnosti Manpower Group, která se na vliv robotizace s ohledem na pracovní místa ptala 20 000 zaměstnavatelů ve 42 zemích. Pokles pracovníků kvůli digitalizaci plánuje jen desetina společností. Dvě třetiny firem žádné změny neočekávají a čtyři procenta nevědí, co budoucnost přinese.

Z výzkumu vyšlo, že ve světě plánuje počet pracovníků zachovat či zvýšit 86 procent firem. V České republice, která má nejnižší nezaměstnanost v Evropské unii, je to dokonce 93 procent.

ManpowerGroup vlastní jednu z největších sítí v oblasti lidských zdrojů, má téměř 3900 poboček ve více než 80 zemích. Obrat společnosti dosahuje 22 miliard dolarů. V Česku má 35 poboček a loni zprostředkovala nové zaměstnání pro 24 tisíc lidí.

 

Právě se děje

před 4 minutami

České dráhy porušují antimonopolní pravidla, uvedla EK. Státnímu dopravci hrozí pokuta

Evropská komise (EK) dospěla k předběžnému závěru, že České dráhy porušují antimonopolní pravidla, a to tím, že účtují ceny pod úrovní nákladů. Komise proto zejména v souvislosti s cenami jízdného na trati mezi Prahou a Ostravou zaslala českému státnímu dopravci své námitky. Unijní exekutiva to v pátek uvedla v tiskové zprávě.

Pokud státní dopravce nedokáže před komisí svůj postup v konkurenčním boji se soukromými dopravci obhájit, hrozí jí pokuta až do výše deseti procent ročního obratu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy