Na americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) se obrátil nejmenovaný stěžovatel, který shrnuje 127 předchozích stížností adresovaných témuž regulačnímu úřadu. Ty se týkají 123 vozů, 110 nehod a 52 zranění. Tesla se ke zprávě zatím nevyjádřila, napsala agentura Reuters.
Stížnost se týká modelů 3, S a X, které byly vyrobeny v letech 2013 až 2019. Úřad podnět vyhodnotí a rozhodne, zda otevře formální vyšetřování.
V nemálo z uvedených stížností se uvádí, že vůz Tesla začal zrychlovat při parkování v garáži nebo u obrubníku. Další popisují náhlé zrychlení, které nastalo za jízdy v provozu anebo při aktivovaném asistenčním systému pro řidiče a které vedlo k nehodě.
V jedné ze stížností například kalifornský řidič modelu S 85D tvrdí, že v roce 2015 zavřený a zamčený vůz "začal nabírat rychlost směrem vpřed a naboural do zaparkovaného auta".
Jiný řidič z Pensylvánie chtěl zaparkovat u základní školy, když auto samo o sobě zrychlilo, "přejelo obrubník a (vjelo do) drátěného plotu".
V další stížnosti řidič Tesly z Massachusetts líčí, jak vjížděl ke garážovým vratům, když "sebou vůz náhle cuknul vpřed, vraty projel" a zastavila ho až betonová zeď garáže.