Řetězec KFC šokoval německé zákazníky. V reklamě použil narážku na křišťálovou noc

ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
10. 11. 2022 16:57
Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením KFC vyzval německé zákazníky, aby uctili památku křišťálové noci, která se považuje za začátek holokaustu, křupavým kuřetem a sýrem. Firma se pak za reklamu, kterou mnozí považovali za necitlivou a nevkusnou, omluvila a označila ji za "chybu v systému".
Řetězec rychlého občerstvení KFC.
Řetězec rychlého občerstvení KFC. | Foto: Reuters

Jak informoval na svém serveru německý deník Bild, KFC ve středu rozeslala uživatelům své aplikace na mobilní telefony zprávu ve znění: "Den vzpomínky na říšskou křišťálovou noc - dopřejte si jemný sýr s křupavým kuřetem. Nyní v KFCheese!"

Zhruba o hodinu později firma poslala omluvnou zprávu. "Je nám to velmi líto, okamžitě zkontrolujeme naše interní procesy, aby se to již neopakovalo. Omluvte prosím tuto chybu," píše se v ní.

V prohlášení vydaném pro časopis Newsweek obvinila KFC z nevhodné zprávy robota. Uvedla, že automatická "push" notifikace byla propojena s kalendářem, který zahrnuje národní svátky a důležité dny. 

Jako křišťálová noc se označuje rozsáhlý pogrom spáchaný v nacistickém Německu proti Židům v noci z 8. na 9. listopadu 1938. Vypáleny tehdy byly stovky synagog a vypleněny obchody židovských majitelů. Zabito bylo kolem stovky Židů.

Německo bere výročí křišťálové noci velmi vážně. Na tento den bývá naplánováno mnoho vzpomínkových akcí a diskusí, které připomínají vyvraždění více než šesti milionů Židů nacisty.

 

Právě se děje

Další zprávy