Rekordní pokuta za spam. Firma ho posílala, i když jí úřad začal vyšetřovat

ČTK ČTK
19. 5. 2017 12:09
Sankci 4,25 milionu korun dostala mostecká společnost Eurydikapol. Firma neprokázala, že disponovala souhlasy ve smyslu zákona o některých službách informační společnosti, a tudíž zasílala nevyžádaná obchodní sdělení bez těchto souhlasů. Přitěžující okolností byla rovněž skutečnost, že šíření obchodních sdělení bylo vysoce obtěžující.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Praha - Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) uložil rekordní pokutu za šíření nevyžádaných obchodních sdělení. Sankci 4,25 milionu korun dostala mostecká společnost Eurydikapol (dříve společnost JH HOLDING). Informoval o tom dnes v tiskové zprávě informoval mluvčí úřadu Tomáš Paták.

"K této pro zatím nejvyšší částce dospěl úřad na základě zhodnocení podaných stížností, jichž obdržel okolo 700. Tato nevyžádaná obchodní sdělení byla zasílána opakovaně po dobu téměř jednoho roku," uvedla ve zprávě předsedkyně ÚOOÚ Ivana Janů.

Uvedená společnost podle ÚOOÚ neprokázala, že disponovala souhlasy ve smyslu zákona o některých službách informační společnosti, a tudíž zasílala nevyžádaná obchodní sdělení bez těchto souhlasů. Dopustila se tím podle úřadu správního deliktu, neboť adresáti nebyli ani jejími zákazníky.

"Při stanovení výše sankce úřad zohlednil jak celkový počet přijatých stížností, tak počet unikátních adres, na které byla obchodní sdělení zaslána, tedy počty lidí, kteří byli zasaženi takovým protiprávním jednáním," upřesnila Janů.

Úřad při úterním udělení pokuty také zohlednil to, že i přes zahájenou kontrolu společnost nadále nevyžádaná obchodní sdělení zasílala a nedbala tak na upozornění úřadu. Přitěžující okolností byla rovněž skutečnost, že šíření obchodních sdělení bylo vysoce obtěžující, neboť na některé adresy byla obchodní sdělení doručena v řádech několika desítek obtěžujících e-mailů a v jednom případě bylo dokonce doručeno téměř dvě stě nevyžádaných obchodních sdělení.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Na hranici s Čínou přijeli evropští a asijští diplomaté, kteří opustili své mise v KLDR

Do čínského příhraničního města Tan-tung v pátek přicestovaly tři desítky diplomatů a jejich rodinných příslušníků, kteří odjeli ze svých misí v severokorejském Pchjongjangu. Informovala o tom agentura Kjódó, která byla události svědkem. Diplomaté podle ní přejeli přes most na hraniční řece Ja-lu (korejsky Amnokkang) autobusem.

Zhruba třicítka Evropanů a lidí z jihovýchodní Asie v KLDR vypadala tak, že se zřejmě potýkala s potížemi, jak si v Pchjongjangu zajistit živobytí, konstatovala japonská tisková agentura. Více podrobností ke vzhledu ani k národnostem diplomatů a jejich rodin neposkytla. Poznamenala však, že blokáda hranic v důsledku pandemie covidu-19 znemožnila Severní Koreji dovážet zboží pro denní potřebu.

Čínští pracovníci na celním úřadě oděni do ochranných obleků provedli u příchozích opatření s cílem zabránit šíření koronaviru, například jejich zavazadla postříkali dezinfekčním přípravkem, popsala Kjódó. Diplomaty nyní čeká dvoutýdenní karanténa v Tan-tungu.

Zdroj: ČTK
před 2 hodinami

Crocs žaluje Walmart a další firmy za kopírování svých známých bot

Výrobce obuvi Crocs obviňuje Walmart a další firmy z kopírování svých známých barevných plastových bot. Čtyři žaloby kvůli porušení ochranné známky a zneužití duševního vlastnictví podal minulý týden proti zhruba 20 společnostem u amerických soudů. Píše o tom server CNN. V žalobě podané ve státě Colorado Crocs uvádí, že Walmart prodává levnější verzi jeho plastových dřeváků, které jinak stojí 50 dolarů (1090 Kč), a to pod různými jinými názvy jako Time and Tru a George.

Crocs v coloradské žalobě také tvrdí, že kopie jeho výrobků "mohou způsobit zmatek nebo uvést v omyl, mohou zklamat zákazníky, a proto porušují ochrannou známku Crocs". Takzvané crocsy dříve čelily posměchu, ale v posledních letech si je lidé velmi oblíbili. A pro některé spotřebitele, kteří hledají pohodlí, je to bota jako stvořená do pandemie, píše CNN.

Firma v roce 2020 zaznamenala vůbec nejlepší tržby v celé své historii. Zahájila také spolupráci s některými slavnými osobnostmi a jinými značkami, aby přilákala zákazníky z generace Z, tedy lidi narozené od poloviny devadesátých let 20. století do roku 2012. Na zvláštních kolekcích se podílel kanadský zpěvák Justin Bieber, rapper Post Malone a řetězec KFC. Rychle se rozprodala kolekce vydaná loni v září vzniklá ve spolupráci s latinskoamerickým zpěvákem Bad Bunnym.

Zdroj: ČTK
Další zprávy