RegioJet už prodává lístky na vlaky mezi Prahou a Brnem. Jízdní řád zatím nemá

ČTK ČTK
Aktualizováno 9. 11. 2016 14:23
Jízdenka mezi Brnem a Prahou bude stát 175 korun pro držitele bezplatných kreditových jízdenek ve třídě Standard, což odpovídá druhé třídě Českých drah. Ostatní zaplatí 219 korun. Firma podnikatele Radima Jančury požádala o kapacitu na tři páry vlaků, které chce provozovat bez dotací. Dosud v daných časech jezdí vlaky Českých drah, které v provozu chtějí pokračovat.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

BrnoŽelezniční dopravce RegioJet dnes zahájil prodej jízdenek na vlaky spojující Prahu, Brno a Bratislavu. A to i přes to, že Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dosud nezveřejnila jízdní řády a nerozhodla o tom, zda v daných časech bude jezdit společnost Radima Jančury, nebo České dráhy.

Mluvčí SŽDC Marek Illiaš dnes řekl, že se věc stále řeší a jasno musí být nejpozději do konce listopadu. 

Jančura požádal o kapacitu na tři páry vlaků, které chce provozovat bez dotací. Dosud v daných časech jezdí vlaky Českých drah. Státní podnik chce v provozu pokračovat.

Jízdenky na tyto spoje prodávají i České dráhy, které věří, že SŽDC přidělí kapacitu jim, sdělila mluvčí drah Monika Bezuchová.

"Stát tak díky tomu ušetří na dotacích až 20 milionů korun ročně, které doposud platil na tyto ztrátové spoje. Proto ministerstvo dopravy nabídku RegioJetu uvítalo a v souladu se zákonem rozhodlo o ukončení dotování těchto spojů," uvedl Jančura.

To potvrdil i mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. "Jak RegioJet, tak České dráhy deklarovaly, že chtějí dané spoje jezdit na komerční riziko," řekl. Jančura by chtěl brzy mezi Prahou a Brnem jezdit častěji, výhledově každou hodinu.

Státní dopravce České dráhy uvedl, že podle jeho právního názoru má přednostní právo jezdit v dané časy on.

Dosud jezdí expresní vlaky mezi Brnem a Prahou v závazku veřejné služby a stát Českým drahám doplácí ztrátu z provozu těchto vlaků. "Domníváme se, že ve střednědobém horizontu, pokud nastoupí spoje RegioJetu na tuto trasu, dojde ke zvýšení výdajů z veřejných rozpočtů. Proto jsme požadovali test hospodářské vyváženosti, který by to v případě nástupu soukromého dopravce vyvrátil," uvedla Bezuchová.

Jízdenka mezi Brnem a Prahou bude u RegioJetu stát 175 korun pro držitele bezplatných kreditových jízdenek ve třídě Standard, což odpovídá druhé třídě Českých drah. Ostatní zaplatí 219 korun. Ceny jsou tak prakticky shodné se státními drahami – držitelé In-karet platí od 169 do 179 korun, ostatní obvykle 219 korun, s větším předstihem lze koupit jízdenku od 189 korun.

Jízdenka z Prahy do Bratislavy bude stát 394 korun s kreditovou jízdenkou, bez ní 399. U ČD zákazník zaplatí s jednodenním předstihem 497 korun, s alespoň třídenním předstihem 414 korun.

Dva páry vlaků mají jet do Bratislavy, jeden přes Břeclav do Starého Města u Uherského Hradiště. Z Brna budou vlaky odjíždět v 6:09, v 7:09 a 17:09, z Prahy 7:19, 15:19 a 17:19. Jízdní doba je prakticky shodná jako u Českých drah. Z Prahy do Brna má cesta trvat zhruba dvě a půl hodiny, do Bratislavy čtyři hodiny.

 

Právě se děje

před 8 hodinami

Šlégr je dál koučem Litvínova, jeho rezignaci vedení nepřijalo

Jiří Šlégr zůstává koučem hokejistů Litvínova. Olympijský vítěz z Nagana, který je zároveň šéfem klubu, dnes nabídl rezignaci na trenérskou funkci, ale představenstvo ji nepřijalo. Realizačnímu týmu doporučilo provést změny v kádru.

Litvínovu se nedaří od začátku extraligy a dosud vyhrál jen tři zápasy. Po dvanácti kolech má pouze jedenáct bodů a je předposlední.

Po nedělní porážce 3:4 s Olomoucí, která byla pro klub třetím nezdarem za sebou, vedení Litvínova oznámilo, že jedná o změně na postu hlavního trenéra. Mezi kandidáty na nového kouče byl podle Šlégrova vyjádření v médiích i litvínovský odchovanec Vladimír Růžička, bývalý kouč národního mužstva a Šlégrův spoluhráč ze zlatého naganského týmu.

Nakonec zůstává na střídačce Šlégr. Bývalý vynikající obránce převzal tým v závěru minulé sezony místo odvolaného Milana Razýma.

Další zprávy