Psí autobus rozveze mazlíčky do školky. Síť Pet Center cítí šanci ve službách

Simona Janíková Simona Janíková
15. 1. 2017 16:38
Hotel, školka a v budoucnu autobus či salón jsou jedněmi ze služeb, na které Pet Center v současnosti upíná svou pozornost. Zaměření na služby je součástí dlouhodobé změny strategie firmy po změně vlastníka.
Pojízdná prodejna, která nabízí sortiment Pet Center na festivalech a dalších venkovních akcích. Design chystaného autobusu má být podobný.
Pojízdná prodejna, která nabízí sortiment Pet Center na festivalech a dalších venkovních akcích. Design chystaného autobusu má být podobný. | Foto: Pet Center

Praha – Síť zverimexů Pet Center plánuje speciální odvoz pro psy, které budou chtít majitelé umístit do jejich školky v Horních Počernicích. Tu řetězec provozuje v rámci psího hotelu v Praze, který otevřel loni v létě. „Školní autobus“ plánuje firma zavést v letošním roce.

Školka funguje podobně jako ta dětská. Jde v podstatě o hlídání psů v době, kdy jsou jejich majitelé v práci. Podle šéfa Pet Center Dalimila Čecha je o služby hotelu a školy stále větší zájem.

Celkem v hotelu přebývalo do konce minulého roku 500 psů, průměrná délka pobytu byla tři dny. “Až 85 procent zákazníků se k nám vrací,” uvádí Čech.

Zahraniční zákazníci totiž tvoří čtvrtinu všech klientů hotelu – proto firma zavedla webové stránky také v jiných jazykových mutacích, V budoucnu by se služba měla rozšířit i o výcvik.

“Spousta zákazníků v rámci školky požaduje výcvik poslušnosti zvířete. Chtějí, abychom jejich štěně, které u nás tráví například týden nebo deset dnů, dál cvičili v návycích, které mu doma vštěpují,” popisuje Čech.

Psí hotel se školku chce firma letos vybudovat i jinde, přesné plány na rozšíření ale ještě nechtěla zveřejnit. Hlídání psa ve školce stojí 250 korun na den nebo 150 korun na čtyři hodiny.

Hotel, školka a v budoucnu autobus či salón jsou jedněmi ze služeb, na které Pet Center v současnosti upíná svou pozornost. Zaměření na služby je součástí dlouhodobé změny strategie firmy po změně vlastníka.

V roce 2014 řetězec prodala investiční skupina Penta společnosti MVM Invest, kterou vlastní její bývalí manažeři. “Chceme, aby zákazníci vnímali Pet Center jako svou první volbu vždy, když jde o jejich mazlíčka,” doplňuje Čech.

V roce 2015, kdy firma naposledy zveřejnila své výsledky, utržila 900 milionů korun. Loni by mohly atakovat miliardu. V současnosti má Pet Center 152 poboček v Česku i na Slovensku.

Péče o domácí zvířata je výdělečnou a stabilní oblastí podnikání. Majitelé jsou za ně ochotni utratit miliardy. Například Češi utratí průměrně ročně za svého psa kolem 13 tisíc korun, z toho deset tisíc padne na krmivo. Celkově se pak v Česku za 12 měsíců utratí za domácí zvířata asi sedm miliard korun.

Trh s “pet care”, tedy péčí o mazlíčky, by za loňský rok měl v západní Evropě dosáhnout kolem 26 miliard eur (téměř 700 miliard korun), ve východní Evropě asi 4,1 miliardy eur (110,7 miliardy korun).

 

Právě se děje

Další zprávy