reklama
 
 

Průměrný nákup v IKEA přijde na 1313 korun, tržby rostou

6. 11. 2014 13:28
IKEA v Česku zvýšila tržby o 4,6 procenta na 7,7 miliardy korun.

Praha - Za jeden nákup v obchodních domech IKEA platí Češi v průměru 1313 korun. Jejich průměrná útrata se meziročně zvýšila o téměř čtyři procenta. Vyplývá to z výsledků řetězce za uplynulý finanční rok, který firma počítá od září 2013 do srpna 2014.

Tržby největšího tuzemského obchodu s montovaným nábytkem v Česku stouply meziročně o 4,6 procenta na 7,7 miliardy korun. Hospodářský výsledek, tedy výši zisku či ztráty, firma neuvedla.

"Čísla dokazují, že trh s bytovým zařízením oživuje. Pozitivní trend podporuje i vyšší zájem Čechů o vlastní bydlení a nové byty,“ říká generální ředitel IKEA pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko Marek Feltl.

Celkem 5,5 milionu zákazníků

V tuzemských obchodních domech IKEA v uplynulém fiskálním roce nakupovalo  5,5 milionu zákazníků, což je o procento více než v předchozím období.

Rozrostly se i řady věrných zákazníků, tedy držitelů karty IKEA Family - ke konci srpna jich bylo 1,1 milionu.  Pro porovnání, největší zákaznický program Tesco Clubcard sdružuje 2,1 milionu zákazníků.

E-shop a nové obchody

K současným čtyřem obchodním domům (dva v Praze, jeden v Brně a v Ostravě) plánuje IKEA přidat další, a to v krajských městech, jako je Plzeň, Hradec Králové nebo České Budějovice. O těchto plánech hovořila už dříve, termín otevření ale ani tentokrát neupřesnila.

Novinkou mají být menší prodejny v centrech měst, kde by IKEA nabízela jen část sortimentu. Na tomto konceptu firma v současné chvíli pracuje. Malé obchody by mohly sloužit mimo jiné jako výdejní místa pro e-shop, který chce IKEA spustit v roce 2016.

"Výdejní místo může být námi pronajatý prostor, ale může ho provozovat také někdo jiný, třeba logistická firma,“ řekl Feltl letos v červenci Hospodářským novinám. Zásilku by si mohli zákazníci vyzvednout třeba i na benzinových pumpách.

IKEA už v některých zemích e-shop provozuje, v Česku má ale využít zcela novou platformu, která se nyní bude spouštět třeba ve Velké Británii. Ve státech, kde už e-shopy běží, mají až 12procentní podíl na tržbách řetězce.

V souvislosti se spuštěním e-shopu v Česku bude IKEA muset investovat do rozšíření skladovací plochy. Společnost nedávno schválila stavbu nového výdejního skladu v Ostravě, uvažuje se také o výstavbě distribučního skladu pro celou střední Evropu.

autor: Kateřina Vokurková | 6. 11. 2014 13:28

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama