reklama
 
 

Prodej aut v Česku se propadl o desetinu, daří se už jen v kategorii terénních SUV

Aktualizováno 3. 7. 2019 12:27
Prodej osobních aut na českém trhu v prvním pololetí klesl o 10,6 procenta na 128 498 vozů. V červnu se trh propadl o 15,5 procenta. Nejmenší snížení zaznamenal segment terénních SUV a velkoprostorových rodinných vozů.

Čísla zveřejnil Svaz dovozců automobilů. Nejprodávanější Škoda zaznamenala pokles o šest procent na 44 090 aut. Následuje Volkswagen s poklesem prodeje o pětinu na 10 782 vozů, třetí Dacia naopak rostla o šest procent na 9032 aut.

Celkově letos registrace nových osobních vozů poklesly proti loňsku o desetinu (z 143 784 ks na 128 498 ks, tj. o 15286 ks). Nejmenší pokles se přitom projevil u obchodních tříd SUV a MPV. Podíl firemních automobilů činí 71 %, privátních 29%.

Nejvíce se prodávala Škoda Octavia (11 746 vozů), Škoda Fabia (10 863 aut), Škoda Rapid (6872 aut) a další škodovky Karoq a Kodiaq. Následuje Dacia Duster a Hyundai i30.

Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s 40 486 registrovanými vozy (31,51 %), na druhém místě je nižší střední třída s 25 449 ks (19,80 %), následují malé - 21 036 ks (16,37 %), MPV - 15 918 ks (12,39 %), střední - 15 409 ks (11,99 %), vyšší střední - 4 330 ks, mini - 3 115 ks, sportovní - 863 ks, luxusní - 200 ks.

Prodej nových autobusů vzrostl o 17,7 procenta na 651 vozidel První je SOR s 229 registrovanými autobusy, následují Iveco Bus se 188 vozidly a Setra s 38 autobusy.

Registrace nových motocyklů se letos zvýšily o téměř 12 procent na 10.805 strojů. Nejvíce prodala Honda (2370 motocyklů), následovaná Yamahou (915) a CF Moto (647).

Z hlediska paliva vede benzín s 70,35 %, na druhém místě je nafta s 27,13 % (v červnu 25,45 %).

autor: Ekonomika | 3. 7. 2019 12:01

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama