reklama
 
 

Příští stanice: Opera. Praha se připraví na podzemní vlaky, zanese je do plánu

22. 8. 2017
K pražskému metru má přibýt podzemní železnice. Díky projektu Nové spojení 2 dojde k propojení příměstských vlaků, které dosud končí na Masarykově nádraží, s ostatními vlaky tak, aby nekončily v centru, ale centrem projely. Posílí se také jejich kapacita.
Doporučujeme

Praha - Hlavní město chce zadat změnu územního plánu nutnou pro plán posílení kapacit a propojení železnice v metropoli. Takzvaný projekt Nové spojení 2 zahrnuje i dva tunely a novou podzemní stanici umístěnou mezi Hlavním nádražím a Muzeem. Změnu územního plánu doporučili radní, musí ji ještě schválit zastupitelé. Projekt je zatím pouze ve fázi studie.

Dopravně-urbanistická a technická studie Nového spojení 2 byla zpracována v roce 2007. Aby bylo možné začít stavět, musí město změnit územní plán. Výstavbu by měla na starosti Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). S ohledem na to, že existuje teprve prvotní studie a plán zahrnuje velké tunely, se začátek stavby dá jen odhadovat. Samotná změna územního plánu, pokud ji zastupitelé schválí, zabere asi tři roky.

"Díky projektu Nové spojení 2 dojde k propojení příměstských vlaků, které dosud končí na Masarykově nádraží, s ostatními vlaky tak, aby nekončily v centru, ale centrem projely. Půjde tak například dojet jedním vlakem z Kladna do Vršovic nebo z Milovic na Karlovo náměstí," uvedla náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice).

Doplnila, že nová stanice Opera má zjednodušit cestujícím příměstských vlaků přestup na dálkové a na metro a projekt také zvýší kapacitu příměstských spojů, což usnadní dojíždění veřejnou dopravou z okolí Prahy.

Ambiciózní projekt počítá se dvěma tunely, které mají oba začínat u Florence a pokračovat do nové zastávky Opera. Jeden z tunelů má dále pokračovat přes zastávku Karlovo náměstí na Smíchovské nádraží a druhý přes zastávku Náměstí Bratří Synků do Edenu.

Podle pražské dopravní ročenky bylo loni na území metropole v pracovních dnech vypraveno v rámci Pražské integrované dopravy celkem zhruba 900 vlakových spojů, které na území hlavního města za den přepravily asi 120 800 cestujících. Pražské železnice jsou už nyní na hraně kapacity.

autor: ČTK

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama