reklama
 
 

Pošta dostává silného konkurenta. Balíky začne doručovat i Zásilkovna, vsadí na cenu

21. 2. 2019 16:46
Státní podnik a držitel poštovní licence - Česká pošta dostane konkurenci. Firma Zásilkovna plánuje letos podle Hospodářských novin začít nabízet zasílání balíků mezi fyzickými osobami. Tedy ne pouze z e-shopů zákazníkům jako tomu bylo doposud. Poště chce konkurovat především moderním systémem a cenou.

Během letošního roku by měla mít Zásilkovna tři tisíce míst, ve kterých půjde vyzvednout balík. Rozšiřování sítě ovšem není jediná cesta, kterou se chce firma uchylovat. "Doteď jste si mohl vyzvednout v Zásilkově zboží koupené z internetového obchodu. Nyní budete moci přes Zásilkovnu cokoliv poslat komukoliv," řekla majitelka a zakladatelka společnosti Simona Kijonková Hospodářským novinám, které o plánu doručovatele informovaly.

Většina výdejních míst jsou drobné obchody, které s firmou spolupracují jako franšízy. V loňském roce doručila Zásilkovna 11,2 milionu balíků. Česká pošta přes čtyřicet milionů. Do boje s poštou si Zásilkovna připravila několik zbraní.

Kromě využívání nových technologií (Česká pošta v loňském roce zavedla výdej balíků prostřednictví kódu - totéž nabízí Zásilkovna již osm let) chce firma nabídnout i lákavější cenu, než nabízí státní podnik. Konkrétní částky ovšem Kijonková neuvedla. Česká pošta přitom brzy změní účtování ceny přepravy. Již nebude hledět na váhu, ale na rozměry balíku.

Zatímco Zásilkovna bude podle plánů letos nabízet tři tisíce výdejních míst, Česká pošta musí mít alespoň 3200 poboček. Ukládá jí to nařízení vlády jako držiteli poštovní licence. Část z poboček je ovšem ztrátová. V podniku pracuje zhruba 30 tisíc lidí. Zásilkovna v současnosti působí ve 12 zemích a plánuje další expanzi. V roce 2018 meziročně téměř zdvojnásobila obrat.

autor: Ekonomika | 21. 2. 2019 16:46

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama