Přijeďte k nám, přispějeme na pobyt. Přehled turistických dotací, které nabízí kraje

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
Aktualizováno 19. 7. 2020 18:30
Řadě obyvatel Česka letos nezbude než trávit dovolenou v tuzemsku. Kraje se snaží koronakrize využít a zároveň si kompenzovat bolestivý výpadek turistů z ciziny. Některé regiony se rozhodly nalákat návštěvníky tím, že jim nabízejí slevy na ubytování či vstupy na zajímavá místa zdarma. Ušetřit se na pobytech dají i tisíce korun. Aktuálně.cz v přehledu zmapovalo konkrétní nabídky všech 14 krajů.
Foto: Shutterstock.com

Peníze hlavně na marketing

Zbylé kraje zatím žádné akce, které by turistům ušetřily peníze, nepřipravily. Chtějí se zaměřit hlavně na propagaci regionu a hlavních turistických cílů.

Ústecký kraj

Podle informací z tiskového oddělení krajského úřadu bude podpora směřovat formou speciální dotace pro OSVČ ve výši 25 tisíc korun a dalších dotačních titulů pro kempy a stellplatzy, aby měly prostředky na investice před příští sezonou.

Plzeňský kraj

Kromě dotačních programů na podporu rozvoje cestovního ruchu připravil letos kraj kampaň Dovolená v Plzeňském kraji léto 2020, která představuje zajímavá místa a památky. Nabídku atraktivních míst s tipy na zajímavosti v okolí a také na ubytování nabízí katalog Dovolená v Plzeňském kraji. K dispozici je v tištěné i elektronické verzi. Tu lze najít na webovém portále Turistů ráj.

Královéhradecký kraj

Letos se úřad zaměřil především na marketingové aktivity s cílem přilákat turisty, propagovat i méně známé památky a místa kraje s cílem rozprostření návštěvníků a ulevení notoricky známým místům, kde se zejména v letních měsících očekává velký zájem. Úřad připravil prezentace v médiích, připravuje každotýdenní tipy hejtmana na výlety po kraji a on-line kampaně.

Dále 1. června spustil kraj druhý společný ročník s Pardubickým krajem soutěže Cyklopecky Východní Čechy 2020. Jde o 15 tipů na výlety na kole, součástí je soutěž o ceny. K dispozici jsou brožurky, plakáty, samolepky se speciálním QR kódem s integrovaným logem. Informace na: www.cyklopecky.info.

Pardubický kraj

Úřad informoval, že zvýšil marketingovou podporu cestovního ruchu. Hlavními tématy letošní sezony v Pardubickém kraji jsou cyklistika a hrady a zámky.

Jihomoravský kraj

Jihomoravský kraj pokračuje v kampani "Jižní Morava z jiného úhlu", což je dlouhodobá kampaň zaměřená na podporu méně známých míst a aktivit v regionu. Pobídky formou voucheru kraj nechystá.

 

Právě se děje

Další zprávy