reklama
 
 

Praha podpoří rozvoj systému sdílených kol, stanoví pravidla pro jejich rozmístění

13. 3. 2018 14:00
Hlavní město podpoří městské části při umisťovaní nových stojanů. Chce dát parkování kol řád.

Praha - Praha podpoří rozvoj sdílení jízdních kol. Radní dnes schválili podmínky pro provozovatele systému, který umožní půjčené kolo odložit kdekoli. Zároveň chce podpořit rozmísťování stojanů na sdílená kola na bezpečných místech, kde zaparkované kolo neblokuje další provoz. Podle materiálu by služby sdílených kol mohly být v budoucnu propojeny se systémem pražské integrované dopravy.

Hlavní město chce dát parkování jízdních kol řád a podpoří městské části při umisťovaní nových stojanů. V žádosti o umístění stojanů musí radnice předložit přesná místa, pod nimiž nesmí být inženýrské sítě, dále souhlas majitele pozemku i například záznam o projednání vhodnosti s policií. Praha doporučuje, aby městské části zvážily počet a rozmístění stojanů i údržbu prostoru.

O místech na odkládání kol by měl s městskými částmi jednat i provozovatel služby. Mezi dalšími povinnostmi, které má splňovat, je zajištění provozu aplikace služby v českém i anglickém jazyce.

Kola v systému musí být označena názvem provozovatele a musí splňovat podmínky bezpečného provozu. Provozovatel má podle schválených pravidel povinnost informovat uživatele o bezpečné jízdě ve městě.

"Schválení pravidel pro další rozvoj bikesharingu jednoznačně vítám, neboť ještě před začátkem sezony budou všem jasná pravidla hry. Do Prahy se chce vrátit se žlutými koly firma ofo a pravděpodobně se objeví i další globální hráči. Důležitým prvkem pravidel je nutná dohoda s konkrétními městskými částmi, které mají své individuální přání a potřeby," říká zastupitel hlavního města a místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský (Zelení/Trojkoalice).

V Praze funguje bikesharingová služba Rekola s růžovými koly a v městské části Praha 7 služba ofo, která půjčuje žlutá kola. Praha připravovala veřejnou zakázku za 100 milionů na provoz vlastního bikesharingového systému, ten však magistrát nakonec zrušil poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže našel v zadání zakázky několik chyb. Systém počítal s pevnými stanicemi pro půjčování a vracení kol.

autor: ČTK | 13. 3. 2018 14:00

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama