Rekordní pokuta za spam. Agentura má platit půl milionu

Tereza Holanová Tereza Holanová
21. 3. 2014 15:14
Úřad pro ochranu osobních údajů: Reklamní agentura eMarketing CZ musí zaplatit 480 tisíc korun za nevyžádaná obchodní sdělení.
ilustrační obrázek
ilustrační obrázek | Foto: Reuters

Praha - Reklamní agentura eMarketing CZ dostala pokutu 480 tisíc korun za nevyžádaná obchodní sdělení. Rozhodl o tom Úřad pro ochranu osobních údajů.

"Jde o zatím nejvyšší sankci za rozesílání spamů vůbec," řekla online deníku Aktuálně.cz mluvčí úřadu Hana Štěpánková.

Firma podle ní nepředložila dokumenty, které by prokázaly, že adresáti rozesílaných sdělení poskytli souhlas s jejich zasíláním. Neprokázala ani, že by příjemci byli zákazníky společnosti.

Podle Úřadu pro ochranu osobních údajů tak firma po dobu přibližně jednoho roku porušovala zákon o některých službách informační společnosti.

Společnost eMarketing CZ sice podala v souvislosti s rozhodnutím úřadu rozklad, ten byl ale zamítnut. "Rozhodnutí o uložení pokuty bylo potvrzeno a je pravomocné," dodává mluvčí úřadu.

Firma má sídlo v Praze a podle svého webu se zaměřuje hlavně na poradenství v oblasti internetového marketingu, například internetového vyhledávání, tvorby webových prezentací nebo e-shopů.

V oblasti nevyžádaných obchodních sdělení loni Úřad pro ochranu osobních údajů obdržel 7428 stížností, 5463 loni vyřešil. Vykonal devadesát kontrol a ve 33 případech rozhodl o pokutě.

Dosud nejvyšší pokuta za odesílání spamů činila 380 tisíc korun.

"Vždy se zvažuje, jak společnost zasahovala do soukromí odesilatelů, kolika osob se to dotklo a jak dlouho odesílání nevyžádaných obchodních sdělení trvalo," dodává Štěpánková.

 

Právě se děje

Další zprávy