Pokuta 600 tisíc pro Kaufland platí, potvrdil soud. Řetězec klamal zákazníky

ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
31. 1. 2018 11:06
Řetězec neuspěl se žalobou proti pokutě, kterou mu potravinářská inspekce uložila v roce 2015 a sečetla v ní prohřešky proti zákonům.
Foto: Jakub Plíhal

Brno - Krajský soud v Brně zamítl žalobu Kauflandu na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekce (SZPI), která mu uložila v roce 2015 pokutu 600 000 korun, v níž sečetla šest prohřešků proti zákonům. Šlo o klamání zákazníka a prodej nejakostních potravin, řekl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva.

V jednom případě prodejce uváděl nepravdivý původ ovoce a zeleniny a ve dvou případech klamavě označil cenu, protože na pokladně účtoval jinou. Další dva prohřešky spočívaly v prodeji citronů, které jakostně neodpovídaly normám. Obvykle jde o napadení plísněmi či hnilobou. Stejného prohřešku se Kaufland dopustil při prodeji cibule.

Kaufland může ještě podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Ten však v podobných případech obvykle rozhoduje v neprospěch obchodníků a pokuty uložené SZPI ponechává v platnosti. Loni tak například Kaufland prohrál soudní spor a musel zaplatit v jednom případě více než milion, ve druhém 750 000 korun. Soudy potvrdily i pokuty pro Ahold ve výši až kolem milionu korun.

Potravinářské řetězce působící na českém trhu jsou častými adresáty pokut SZPI, které se při opakovaných prohřešcích neustále zvyšují. Předloni udělila inspekce pravomocně pokuty za 127 milionů korun, o rok dříve to bylo 141 milionů.

V předchozích letech byly vždy pod 100 milionů. Podle ústředního ředitele SZPI Martina Klanici se stav ani přes kontroly a udělované pokuty příliš nelepší. Kolik udělila SZPI pokut loni, zveřejní zhruba za měsíc.

 

Právě se děje

Další zprávy