reklama
 
 

"Šmejdi" vzdávají předváděcí akce. Teď zkouší nabídky levných energií, útočí na síti

20. 2. 2019 12:33
Předváděcí akce jsou v Česku na ústupu, jejich provozovatelé je přesouvají na internet nebo na sociální sítě. "Šmejdům" loni Česká obchodní inspekce uložila 15 pokut v celkové hodnotě 4,7 milionu korun.

Výše pokut se tak proti roku 2017 rapidně snížila o 17,4 milionů korun. Organizátoři předváděcích akcí nejčastěji a opakovaně porušují zákonem stanovenou oznamovací povinnost. Informace zveřejnila Česká obchodní inspekce (ČOI).

Inspektoři provedli v roce 2018 celkem 73 kontrol. Zatímco však v roce 2016 zjistila inspekce porušení zákonů u 76 procent kontrol, loni to bylo u 27 procent kontrol.

"Výsledky kontrol potvrzují, že konání klasických předváděcích akcí je na ústupu. Nekalé a agresivní praktiky šmejdů se však přesouvají do internetového obchodování, na sociální sítě nebo do oblasti nabídky a nákupu energií," uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Vedle odhalování nekalých a agresivních obchodních praktik kontrolovala ČOI také plnění oznamovací povinnosti, dodržování zákazu přijetí platby za výrobek nebo služby před uplynutím sedmidenní lhůty od uzavření smlouvy.

Klesá rovněž i počet stížností spotřebitelů. Ještě v roce 2016 inspekce obdržela 281 podání, loni jen necelou třicítku.

Nejvyšší pokuty, které nabyly v roce 2018 právní moci za předváděcí akce, dostala v celkové výši dva miliony korun společnost Exen trade, mimo jiné i za užití nekalých obchodních praktik a uvedení nepravdivých údajů při oznámení konání předváděcí akce. Firmě Worm byly uloženy sankce v celkové výši 1, 5 milionu korun.

autor: ČTK | 20. 2. 2019 12:33

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama