Playboy se chystá do prudérní Indie

Adam Junek
3. 1. 2006 0:13
Dillí - Zopakovat sexuální revoluci z padesátých a šedesátých let ve Spojených státech se rozhodl pánský magazín Playboy.

A hodlá si přitom také zajistit podstatný nárůst tržeb. V brzké době totiž vtrhne na nepokrytý indický trh.

Jedna "velká změna"

Indická verze Playboye však bude mít dvě podstatné odlišnosti: jiné jméno a nebudou v něm "nahotinky".

"Je to pro nás rozhodně velká změna," citoval šéfku Playboy Enterprises Christie Hefnerovou server New York Times. Indie je spolu s Čínou nejnadějnějším trhem pro řadu firem z mnoha oborů.

Různé časopisy čte na 200 miliónů Indů. Navíc ročně napumpují inzerenti do papírové reklamy na 1,5 miliardy dolarů. A toto číslo se každým rokem zvyšuje.

Playboy si takovou příležitost nemůže nechat ujít. Na domácím trhu se mu totiž snižují prodeje, jen v roce 2004 poklesly o jedno procento. Naopak na rozvíjejících se trzích, jako je Brazílie, stouply tržby až o dvacet procent.

Zatím jen polibek

V padesátých letech, když vyšlo první číslo lechtivého magazínu, se Playboy stal branou k sexuální revoluci v 60. letech. Na takové uvolnění Indie zatím čeká. A mnoha způsoby se také brání.

Indické zákony například zakazují, aby se prodávaly časopisy s lehkou erotikou. U některých stánků si je však zákazníci mohou opatřit, když požádají šeptem.

Proto bude zatím indický Playboy bez nahých krásek. V budoucí potenciál trhu však věří. "Určitě by se našla řada zákazníků, kteří by v takovýchto magazínech chtěli inzerovat," tvrdí Paulomi Dharwan z marketingového oddělení indické společnosti Raymond, která vyrábí doplňky.

I v indické společnosti se už totiž objevují známky uvolňování. Například v proslulých filmových studiích Bollywood již natáčejí snímky, v nichž diváci spatří i polibek. Před pěti lety by to bylo nemyslitelné.

 

Právě se děje

před 1 minutou

Brno už prodalo na imaginární zápas lístky za milion korun

Fotbalová Zbrojovka Brno už prodala na imaginární zápas se Slavií na pomoc v boji s novým koronavirem vstupenky v hodnotě milion korun. Momentálně druholigový klub si dal za cíl virtuálně vyprodat někdejší slavný stadion za Lužánkami, kam v říjnu 1996 přišlo na zápas s Pražany 44.120 diváků, což je dosud nejvyšší návštěva v české lize.

Výtěžek z prodeje virtuálních lístků získá brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích na boj s nemocí COVID-19. Do akce se zapojila i Slavia. Podle brněnského klubu fanoušci koupili zatím pět tisíc lístků, které se prodávají za 200 korun.

V Česku si fanoušci mohou kupovat virtuální lístky i na další dva zápasy. Olomouc si připomíná slavné utkání s Realem Madrid a Jablonec pak v neděli imaginárně "odehraje" podještědské derby s Libercem. Výtěžek poputuje rovněž do tamních nemocnic.

Další zprávy