Pětina Čechů už sleduje videa jinde než v televizi

ČTK ČTK
22. 7. 2014 15:54
Ve světě tráví večery sledováním mobilů, tabletů a notebooků zhruba čtvrtina lidí a jen 14 procent zapíná televizi.
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Praha - Téměř pětina Čechů tráví večery pravidelně sledováním videí ze svých mobilních zařízení, 46 procent tradičně u televize. Celkově tak sledují denně televizní nebo video obsah dvě třetiny lidí. Tři z deseti sledují více obrazovek najednou. Vyplývá to globální studie Connected Life společnosti TNS.

Češi jsou ve svých návycích poměrně konzervativní. Ve světě tráví večery sledováním mobilů, tabletů a notebooků zhruba čtvrtina lidí a jen 14 procent zapíná televizi. Například v Hong-Kongu se sledování obsahu on-line věnuje 32 procent obyvatel.

Televize jako přítel

Téměř čtyři z deseti lidí sledujících ve večerních hodinách televizi věnuje pozornost dalším "digitálním" činnostem, například sociálním médiím, své e-mailové schránce nebo online nakupování.

"Pro mnoho lidí po celém světě je nepředstavitelné rozloučit se se svým televizorem, a to i v případech, kdy jsou s rodinou nebo přáteli. Náš blízký vztah s TV byl navíc podpořen nárůstem digitálních set-top boxů a služeb videa na vyžádání jako je Sky+, Virgin TV Anywhere nebo O2 TV," uvedl Tomáš Pflanzer z TNS Aisa.

Čtyři digitální zařízení na osobu

Každý člověk na světě průměrně vlastní čtyři digitální zařízení a stejně je tomu v Česku. Počet roste na pět v Austrálii, Německu a Velké Británii. To v kombinaci s poptávkou po TV a video obsahu kdekoliv a kdykoliv podněcuje růst multiscreeningu nebo screen-stackingu, tedy používání více digitálních zařízení současně.

I když je nesporné, že obliba televize stále trvá, musí se podle Pflanzera zadavatelé reklamy přizpůsobit měnícím se návykům televizních diváků. Online zařízení nabízejí více způsobů, jak se dostat k TV nebo video obsahu, což znamená, že značky budou muset aplikovat více integrovaný online přístup s cílem zapojit spotřebitele.

Mnohé z velkých globálních mediálních společností již využívají trendu rostoucí konzumace obsahu online a nabízejí služby na vyžádání. Příkladem je BBC iPlayer, Hulu nebo i v České republice dostupné HBO GO, které umožňují lidem přístup k prémiovému obsahu prostřednictvím jejich telefonů nebo tabletů, ať jsou kdekoliv.

 

Právě se děje

Další zprávy