Pět metrů stačí. Ministerstvo ustupuje od zvyšování podjezdové výšky mostů

ČTK ČTK
18. 4. 2016 11:54
Sedmimetrový prostor pro průjezd největších nákladních lodí má zůstat pouze na Labi, kde velké nákladní lodě stále jezdí. U ostatních vodních cest má podle nové vyhlášky stačit 5,25 metru, u řek nevhodných pro nákladní dopravu pak čtyři metry.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Ministerstvo dopravy ustupuje od plánu na zvyšování podjezdových výšek mostů přes splavné řeky. Zatímco vloni úřad vyhláškou nařídil dodržovat u nově stavěných mostů sedmimetrový rozestup mezi hladinou a konstrukcí mostu, nyní u většiny řek a kanálů od tohoto požadavku ustupuje. 

"Sedmimetrový prostor pro průjezd největších nákladních lodí má zůstat pouze na Labi, kde velké nákladní lodě stále jezdí. Zbytek vodních cest v Česku patří mezi prakticky nevyužívané vodní cesty, kde v krátkodobém horizontu nemá smysl takto vysokou podjezdovou výšku zajišťovat," řekl mluvčí ministerstva Zdeněk Neusar.

Nová vyhláška, kterou úřad nyní poslal do meziresortního připomínkového řízení, počítá u zbytku vodních cest s podjezdovou výškou 5,25 metru nad vodní hladinou. U cest nevhodných pro nákladní dopravu, které se využívají jen pro rekreační plavbu, pak stanovuje podjezdovou výšku čtyři metry.

"Etapovité řešení rekonstrukce mostů, kdy se v první fázi zajistí podjezdná výška pouze 5,25 m, povede v krátkodobém a střednědobém časovém horizontu k výrazné úspoře vynaložených finančních prostředků," uvedlo v odůvodnění ministerstvo dopravy. Případné zvýšení intenzity lodní dopravy by si sice v dlouhodobém horizontu vyžádalo přestavbu mostů a s tím spojené náklady, úřad nicméně takovýto vývoj očekává nejdříve v horizontu desítek let.

 

Právě se děje

Další zprávy