Co značka, to ikona. Japonsko je fotoaparátová velmoc, Olympusu ale došel dech

Ekonomika Ekonomika
28. 7. 2020 15:04
Japonská firma Olympus v červnu oznámila, že po 84 letech končí s výrobou fotoaparátů. Zdůvodnila to mimořádně tvrdými podmínkami na trhu s digitálními fotoaparáty, které navíc vytlačují stále lepší chytré telefony. Japonsko je nicméně na poli výroby fotoaparátů stále velmocí. Podívejte si, jak si v tomto odvětví stojí další tamní společnosti.
Foto: Thinkstock

Postavení japonských výrobců ve světě

"Pokud si nekoupíte prémiovou Leicu nebo Hasselblad, bude váš fotoaparát japonský, vyrobený někde v Asii. Každý z výrobců - Nikon, Canon, Pentax, Olympus, Panasonic, Sony, Fujifilm - má výborné portfolio. Kdyby to dělal někdo vysloveně špatně, už by tu nebyl," říká k silné pozici japonských výrobců fotoaparátů Srnec.

V odvětví už zmiňovaných chytrých telefonů, které trh s fotoaparáty ohrožuje, ale vévodí jiné země - americký Apple a korejské a čínské firmy. "Tady si Japonsko nechalo utéct jeden obrovský sektor. A Evropa též," domnívá se Srnec, podle kterého mobily ale nepředstavují přímou konkurenci zrcadlovek a bezzrcadlovek.

Jak loni napsal například americký zpravodajský web CNBC, japonský byznys s digitálními kamerami podle něj bojuje o přežití. V roce 2018 se podle tohoto serveru trh propadl téměř o 80 procent, když se celosvětově prodalo asi 19 milionů kusů japonských fotoaparátů.

 

Právě se děje

Další zprávy