Co značka, to ikona. Japonsko je fotoaparátová velmoc, Olympusu ale došel dech

Adéla Očenášková Adéla Očenášková
28. 7. 2020 15:04
Japonská firma Olympus v červnu oznámila, že po 84 letech končí s výrobou fotoaparátů. Zdůvodnila to mimořádně tvrdými podmínkami na trhu s digitálními fotoaparáty, které navíc vytlačují stále lepší chytré telefony. Japonsko je nicméně na poli výroby fotoaparátů stále velmocí. Podívejte si, jak si v tomto odvětví stojí další tamní společnosti.
Fotoaparát Pen E-P1 japonské firmy Olympus
Fotoaparát Pen E-P1 japonské firmy Olympus | Foto: ČTK

Olympus

Japonská firma Olympus přišla na trh s prvním fotoaparátem v roce 1936. Její historicky první model se jmenoval Semi-Olympus I a v Japonsku stál více, než byla měsíční mzda. V dalších desetiletích firma v rozvoji fotoaparátů pokračovala a podle podílu na trhu se stala největším výrobcem.

Vrcholné období pro ni představovala 70. léta. "Ty fotoaparáty byly převratné - byly velmi malé, velmi lehké, s krásným designem, měly velmi hezké kvalitní objektivy," vzpomínal pro zpravodajský web BBC na první modely této značky editor britského fotografického týdeníku Amateur Photographer Nigel Atherton.

V posledních letech ale podle Athertona společnost v segmentu výroby fotoaparátů bloudila ve slepé uličce. Atherton jako příklad uvedl nedostatečný posun v oblasti videokamer, kde Olympus podle něj oproti konkurentům zaostával. 

Fototechnika se v posledních letech podílela na celkových tržbách Olympusu zhruba šesti až sedmi procenty. Loni podniku vynesla necelých 49 miliard japonských jenů (přes 10 miliard korun).

Další příjmy společnosti plynou z prodeje průmyslového a zdravotnického zobrazovacího zařízení, například mikroskopů nebo endoskopů.

 

Právě se děje

Další zprávy