Krize ověřuje, zda mají obchodní centra vůbec smysl. Čtyři nejhorší bojují o přežití

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
6. 8. 2020 7:04
Nákupním centrům se v posledních letech nebývale dařilo. Pak ovšem přišla koronavirová krize, srazila je na kolena a jejich místo bleskově obsadily e-shopy. Nicméně tradiční "nákupáky" mají podle expertů stále šanci, jen se musí zkusit zaměřit novým směrem. Analýza Aktuálně.cz však ukazuje i čtyři odstrašující případy. Centra, která měla problémy už před krizí, totiž nyní bojují o existenci.
Nákupní centrum, obchodní dům, nakupování - ilustrační foto
Nákupní centrum, obchodní dům, nakupování - ilustrační foto | Foto: Reuters

Společnost CBRE v Česku spravuje 10 obchodních center a 12 retailových parků. Každý rok vydává index, který shrnuje výkonnost "chrámů konzumu" v regionech mimo Prahu. Pomocí statistik za rok 2019 a prvních čísel za uplynulé měsíce letoška je tak možné vidět, jak výrazně je poznamenala koronavirová pandemie.

Je tak patrné, že během letošního března došlo kvůli uzavření většiny prodejen ve srovnání s rokem 2019 k propadu v obratech o 45 procent, a v dubnu dokonce o 65 procent. 

Samotná návštěvnost center se kvůli vládním opatřením dovolujícím otevřít jen malou část prodejen v březnu meziročně propadla o 45 procent, v dubnu pak o 65 procent. I po uvolnění opatření byl propad pětinový.

 

Právě se děje

Další zprávy