O2 chce blokovat reklamu na internetu. Provozovatelé webů pak ale odstřihnou čtenáře od zpráv

ČTK ČTK
26. 2. 2016 10:12
Společnost O2 Czech Republic zvažuje blokování internetové reklamy pro své zákazníky. Část významných zpravodajských a zábavních webů by na to pak mohla reagovat tím, že je odstřihne od svého obsahu. Poskytovatelé obsahu se totiž obávají ztráty podstatné části příjmů.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha - V případě, že telekomunikační společnost O2 začne blokovat online reklamu, je část významných zpravodajských a zábavních webů připravena odstřihnout zákazníky operátora od svého obsahu. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny. Opatření by se dotklo více než třetiny české populace.

Společnost O2 Czech Republic, patřící finanční skupině PPF, blokování internetové reklamy pro své zákazníky zatím jen zvažuje. Už teď se ale proti tomu podle Hospodářských novin staví významné mediální společnosti, jako jsou vydavatelství Mafra, Economia a Czech News Center nebo provozovatel portálu Seznam.cz. Zákazníci O2 by tak mohli ztratit přístup například na zpravodajské servery iDnes.cz, iHNed.cz či Blesk.cz.

Poskytovatelé obsahu se obávají ztráty podstatné části příjmů. Vedení velkých mediálních domů proto podle deníku odmítlo přijít na schůzku, na které jim O2 chtělo představit plán, jak místo spoléhání na reklamu urychlit zpoplatňování on-line obsahu.

Operátor O2 má na trhu připojení k internetu v Česku více než třetinový podíl. Generální ředitel Tomáš Budník Hospodářským novinám řekl, že pokud se firma rozhodne službu blokování reklamy nabídnout zákazníkům, je schopna ji spustit v řádu týdnů.

Čtěte více v Hospodářských novinách.

 

Právě se děje

Další zprávy