reklama
 
 

Podchod z hlavního nádraží na Žižkov začne vznikat nejdříve za dva roky

25. 7. 2017
Podchod má zlepšit spojení pro pěší, kteří nyní musí absolvovat výrazně delší cestu. Začátek stavby ale bude záležet i na průběhu rekonstrukce Negrelliho viaduktu.
Doporučujeme

Praha - Budování podchodu, který propojí pražské hlavní nádraží se Žižkovem, by mohlo začít nejdříve na přelomu let 2019 a 2020. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v nejbližších dnech očekává vydání územního rozhodnutí, poté začne s přípravou dokumentace pro stavební povolení. Uvedla to mluvčí organizace Kateřina Šubová. Začátek stavby bude záležet i na průběhu rekonstrukce Negrelliho viaduktu.

Podchod má zlepšit spojení pro pěší, které je nyní problematické. Projekt zahrnuje i lepší napojení do Vinohradské ulice. SŽDC chce propojení Prahy 1 s náměstím Winstona Churchilla docílit prodloužením severního podchodu pod hlavním nádražím.

"Podchod vyústí do křižovatky ulic Seifertova a Italská s možným propojením před plánovaný administrativní komplex CR-City," uvedla Šubová s odkazem na společný developerský projekt Českých drah a Sudop Group. Firma Sudop zároveň pro SŽDC projektuje podchod.

Náklady na projekt SŽDC odhaduje na 700 milionů korun a stavební povolení chce získat nejpozději v roce 2019. Ve stejném roce by měla být hotova rekonstrukce Negrelliho viaduktu, která s sebou nese řadu výluk. SŽDC proto chce s pracemi na hlavním nádraží počkat na její dokončení.

"Nejdříve, tedy v případě hladkého průběhu projektové přípravy, schvalovacích procesů a dalšího, můžeme stavět na přelomu roku 2019 a 2020," uvedla Šubová. Součástí plánů SŽDC je i výstup směrem do Prahy 2, který povede do Vinohradské ulice po chodníku podél magistrály a výhledově také přes koleje do Španělské.

O lepší přístupnosti nádraží pro pěší se diskutuje řadu let. Protože se do Italské ulice nedá dostat od metra přímo a cesta vede oklikou přes křižovatku U Bulhara, studenti Vysoké školy ekonomické, sídlící na přilehlém náměstí Winstona Churchilla, využívají služební železniční přechod a proti předpisům přecházejí kolejiště.

Vysokoškoláci o vybudování přímého přístupu už léta usilují. Složitá je i situace na straně u Vinohradské ulice, kde lidé chodí po úzkém obrubníku podél Legerovy ulice, kde je těsně míjejí auta jedoucí po magistrále.

autor: ČTK

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama