Nové diesely propadly v německém testu. Normy splnilo jen pět procent z nich

ČTK ČTK
2. 8. 2017 14:03
Ze 75 vozů, která nechala testovat nevládní organizace Deutsche Umwelthilfe, dodržely emisní normy jen čtyři. Nejhůře v testech dopadlo Audi A8 L 4.2 TDI.
Nafta, diesel. Ilustrační foto
Nafta, diesel. Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Berlín - Velká většina nových dieselových aut ve skutečném provozu nesplňuje emisní normy. Ze 75 vozů, která nechala testovat nevládní organizace Deutsche Umwelthilfe, je dodržely jen čtyři.

O výsledcích testů informuje deník Bild v den, kdy o budoucnosti dieselových aut a cestách ke snížení jejich emisí budou jednat zástupci německé vlády a automobilového průmyslu.

Nejhůře v testech dopadlo Audi A8 L 4.2 TDI, které produkovalo 1422 miligramů oxidů dusíku na kilometr a normu Euro 6, která počítá s emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr, tak překročilo téměř osmnáctkrát.

Mezi největší znečišťovatele patřily i modely Volvo S90 4D, Fiat 500X 2.0, Renault Capture 1.5 dCi, Landrover Discovery Sport HSE TD4 nebo Mercedes B 180 d.

"Seznam ukazuje, že hraniční hodnoty dramaticky překračují i nové modely. To není možné přijmout," nechal se slyšet Axel Friedrich, který testy vedl.

K podobným výsledkům došly dříve i testy německých úřadů, které ukázaly, že dieselové vozy splňující nejvyšší normu Euro 6 vyprodukují ve skutečném provozu v průměru 507 miligramů oxidů dusíku na kilometr. Podle současných právních předpisů však auta nemusí normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.

V provozu při aktuálním testu dokázaly požadované hodnoty dodržet jen modely Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.

O budoucnosti naftových aut se v Německu v posledních týdnech diskutuje stále intenzivněji. Příčinou je mimo jiné to, že ve zhruba 30 německých městech se nedaří snižovat míru znečištění ovzduší, a hlasitě se proto hovoří o možných zákazech jízdy starších dieselových vozů.

 

Právě se děje

Další zprávy