Nova propouští. Končí i pořad Na Vlastní oči

Ekonomika Ekonomika
7. 11. 2013 16:10
Nova letos utrpěla značný propad tržeb, musí šetřit.

Praha - Vlastník televize Nova, společnost CME, naplňuje svá slova o chystaném propouštění. Zcela ruší tým i web agentury Mediafax. Zúží se i redakce dalších webů, které Nova spolu s televizními stanicemi provozuje. Informuje o tom server Mediář.cz.

Podle jeho informací jen dnes v souvislosti s těmito kroky dostalo výpověď přes dvacet lidí.

„V rámci implementace strategie CME probíhá postupný proces restrukturalizace společnosti s cílem zefektivnit procesy a zaměřit pozornost na klíčové ziskové činnosti. V online divizi skupiny Nova se budeme soustředit na nejvýnosnější projekty, s efektivně vynaloženými prostředky a klíčovými zaměstnanci, kteří nadále zajistí jejich fungování na vysoké úrovni," cituje server vyjádření společnosti.

Součástí úsporných opatření je i přerušení vysílání publicistického týdeníku Na vlastní oči, na příští rok se s ním nepočítá.

Mediář dále připomíná, že tyto kroky přicházejí nedlouho poté, co se vyměnil nejvyšší management Novy i jejího vlastníka CME. Po odchodu dlouholetého šéfa CME Adriana Sarbu a následně také generálního ředitele Novy Jana Andruška vedení skupiny převzali Christoph Mainusch a Michael Del Nin, vedením Novy pověřili bývalého programového ředitele stanice Davida Stogela.

Mainusch a Del Nin minulý týden představili čerstvé výsledky hospodaření CME i Novy, které označili za „nepřijatelné". Následně řekli, že CME letos propustí tisíc lidí a v budoucnu se budou soustředit hlavně na televizní aktivity. Podle ČTK skupina CME zaměstnává asi 4500 lidí, z toho Nova asi 650.

Nova letos utrpěla značný propad tržeb kvůli nové agresivní obchodní politice, tou přitom chtěla zastavit spirálu snižujících se cen a tak zajistit dostatečné příjmy v následujících letech. Vysoce zadlužená televizní skupina CME navíc oznámila, že pokud nedostane finanční injekci od svého polovičního majitele Time Warner, problémy s nedostatkem hotovosti mohou ohrozit splácení dluhu i samotný každodenní provoz, připomněl Mediář.

 

Právě se děje

před 17 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy