Kofila černocha netraumatizuje, Eskymo však hanlivé je. Inventura značek po česku

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
Aktualizováno 12. 7. 2020 11:19
Americké značky mění svůj vzhled či název kvůli výtkám z rasismu. Děje se tak v době, kdy se v USA řeší problémy rasové nerovnosti a policejní brutality. V Česku zatím dle expertů podobný proces nehrozí, hlavně kvůli odlišnému historickému kontextu. Zatímco Eskymo změnu názvu zvažuje, Kofila a Pedro zůstávají. "Obal Kofily nezobrazuje postavu při traumatizující aktivitě," řekl Aktuálně.cz výrobce.
Obal nanuku Eskymo.
Obal nanuku Eskymo. | Foto: Aktuálně.cz

České Eskymo zůstává. Zatím

Český nanuk Eskymo má nejen podobný název jako jeho americká obdoba, ale rovněž má na obalu postavičku, která představuje Inuitu neboli Eskymáka v zimním oblečení.

Společnost Unilever, která značku Eskymo vyrábí, zatím rozhodnutí o změně názvu neučinila, tuto možnost však nevyvrací. Podle mluvčí Magdaleny Leimerové se Unilever snaží propagovat reklamu tak, aby nepodporoval zažité stereotypy. "V souladu s tím jsme se také globálně zavázali přezkoumat jazyk a ikonografii používanou u více než 400 značek v našem portfoliu a nejaktuálnější vývoj za nás představuje změna názvu značky zesvětlujícího krému Fair & Lovely," řekla Leimerová. 

 

Právě se děje

Další zprávy