Magdalena Chorá
Aktualizováno 12. 7. 2020 11:19
Americké značky mění svůj vzhled či název kvůli výtkám z rasismu. Děje se tak v době, kdy se v USA řeší problémy rasové nerovnosti a policejní brutality. V Česku zatím dle expertů podobný proces nehrozí, hlavně kvůli odlišnému historickému kontextu. Zatímco Eskymo změnu názvu zvažuje, Kofila a Pedro zůstávají. "Obal Kofily nezobrazuje postavu při traumatizující aktivitě," řekl Aktuálně.cz výrobce.
České Eskymo zůstává. Zatím
Český nanuk Eskymo má nejen podobný název jako jeho americká obdoba, ale rovněž má na obalu postavičku, která představuje Inuitu neboli Eskymáka v zimním oblečení.
Společnost Unilever, která značku Eskymo vyrábí, zatím rozhodnutí o změně názvu neučinila, tuto možnost však nevyvrací. Podle mluvčí Magdaleny Leimerové se Unilever snaží propagovat reklamu tak, aby nepodporoval zažité stereotypy. "V souladu s tím jsme se také globálně zavázali přezkoumat jazyk a ikonografii používanou u více než 400 značek v našem portfoliu a nejaktuálnější vývoj za nás představuje změna názvu značky zesvětlujícího krému Fair & Lovely," řekla Leimerová.