Kofila černocha netraumatizuje, Eskymo však hanlivé je. Inventura značek po česku

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
Aktualizováno 12. 7. 2020 11:19
Americké značky mění svůj vzhled či název kvůli výtkám z rasismu. Děje se tak v době, kdy se v USA řeší problémy rasové nerovnosti a policejní brutality. V Česku zatím dle expertů podobný proces nehrozí, hlavně kvůli odlišnému historickému kontextu. Zatímco Eskymo změnu názvu zvažuje, Kofila a Pedro zůstávají. "Obal Kofily nezobrazuje postavu při traumatizující aktivitě," řekl Aktuálně.cz výrobce.
Foto: Aktuálně.cz

V Česku zatím revoluční změny značek nehrozí

Aunt Jemima, Uncle Ben’s či Eskimo Pie. Výrobci těchto a dalších amerických značek se rozhodli v posledních týdnech změnit jejich logo či celý název kvůli výtkám ze stereotypního zobrazení ras.

Za vlnou změn stojí prudké vzedmutí amerického hnutí Black Lives Matter, které požaduje rasovou rovnost a pořádá protesty po celém světě.

V Česku je podle odborníků oslovených Aktuálně.cz situace jiná, hlavně kvůli odlišné minulosti obou zemí. Kromě nanuku Eskymo oslovení výrobci českých značek změny názvu či loga vyloučili. Češi jsou podle socioložky Maríny Urbánikové z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity spíše citliví na to, co považují jako přílišnou korektnost či multikulturalismus, než na stereotypní zobrazování menšin.

 

Právě se děje

Další zprávy