reklama
 
 

Další dohoda Ťoka s billboardáři: nelegální reklamy u silnic zmizí do konce září

28. 8. 2018 15:02
Stovky nelegálních billboardů ohrožují dál řidiče. Zmizí do konce září, slibuje teď majitel reklamní firmy. Podobnou dohodu už firma s ministerstvem jednou uzavřela. Loni měla odstraňovat pět billboardů denně, po čase ovšem od dohody ustoupila.

Praha - Společnost Czech Outdoor, největší provozovatel venkovní reklamy v Česku, odstraní všechny své billboardy z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy do konce letošního září. Firma se na tom dohodla s ministerstvem dopravy. Uvedl to mluvčí ministerstva Jakub Stadler. Ve středu dohodu oznámí ministr dopravy Dan Ťok spolu s jednatelem společnosti Czech Outdoor Richardem Fuxou a zástupcem Ředitelství silnic a dálnic.

Ministr Ťok (za ANO) v polovině srpna v Senátu řekl, že zatím byla odstraněna polovina nelegálních reklamních poutačů. Stále tak zbývá zhruba tisíc nelegálních billboardů, které je nutné odstranit. Ťok tehdy zároveň uvedl, že nejmenovaný provozovatel přislíbil brzké odstranění svých asi 600 billboardů. Ostatní provozovatelé pak dostali od ministra pokyn odstranit billboardy co nejdříve.

Czech Outdoor již podobnou dohodu s ministerstvem uzavřela v minulém roce. Tehdy se firma zavázala k průběžnému odstraňování pěti billboardů každý pracovní den. Podle ministerstva však od této praxe firma po čase ustoupila, proto stát znovu apeloval na okamžité odstraňování. Podle Stadlera nyní firma svůj postup zrychlila a odklízí větší počet poutačů než původně. Podle dohody s ministerstvem by to měla stihnout do konce září.

Provozovatelé dlouho odmítali své billboardy v ochranném pásmu odstraňovat. Czech Outdoor na nich na podzim loňského roku například nahradila reklamní sdělení českou vlajkou. Podle firmy v takovém případě nebyly billboardy reklamním poutačem. Takový výklad ale ministerstvo dopravy odmítlo s tím, že tato zařízení byla povolena právě jako nosiče reklamního obsahu.

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích platná od loňského září. Majitelům reklamních ploch nařizuje jejich odstranění, pokud jsou blíže než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy.

autor: ČTK | 28. 8. 2018 15:02

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama