reklama
 
 

Nejsou lidi? Zvyšte mzdy, přestaňte hledat supermany a přidejte benefity, radí experti

Situace na pracovním trhu

Situace na pracovním trhu Foto: Jan Langer

Trh práce se ocitl na svém dně. Ukázal to průzkum, který v tuzemských regionech provedla náborová firma Grafton Recruitment v letošním roce. Na úřadech práce je registrováno přes 260 tisíc uchazečů o zaměstnání, ale současně i 250 tisíc volných pracovních míst. Poptávka se očividně nemůže setkat s nabídkou. Firmy, které mají největší potíže se sháněním nových lidí, tak musí přehodnotit své náborové zvyklosti.

"Zaměstnavatelé, kteří dosud nepřistoupili k plošnému navýšení mezd, tak budou muset učinit a dorovnat je na úroveň regionálních konkurentů, jinak neobstojí. Nepomůže ani nábor pracovníků ze zahraničí, který se rozmáhá v celé řadě oborů," říká Martin Ježek, obchodní ředitel Grafton Recruitment. Firmy jako Lidl nebo Škoda Auto pojaly růst mezd jako součást konkurenčního boje, díky němuž se snaží na nedostatkovém trhu práce získat ty nejlepší zaměstnance.

Společnosti také musí snížit své požadavky na to, co má nový zaměstnance umět. "Společnosti začínají chápat, že supermani došli. Personalisté tak musí být více otevřeni tomu, co uchazeči požadují, aby je dokázali nalákat," vysvětluje Jitka Součková, marketingová manažerka Graftonu. Podle ní se to personalisté naučili u "ajťáků", kde trpěli jejich nedostatkem už před pěti lety, v ostatních oborech to však teprve objevují.

autor: Iva Špačková | 12. 4. 2018

reklama
reklama
reklama
Komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama