Kofola, Božkov, Pribináček i Škoda. U Čechů stále vítězí české značky nad světovou konkurencí

ČTK ČTK
Aktualizováno 10. 11. 2016 23:48
Nejen při výběru rychloobrátkového zboží dávají Češi stále přednost českým značkám. Tuzemské značky byly zvoleny coby nejdůvěryhodnější ve více než polovině kategorií soutěže Nejdůvěryhodnější značka, kterou pořádá skupina Atoz Marketing. Do ankety vedené agenturou STEM/MARK se zapojilo 4000 respondentů. Reprezentativní vzorek českých spotřebitelů hodnotil téměř 600 značek v 60 kategoriích.
Značka Kofola v soutěži vévodila kategorii rychloobrátkového zboží.
Značka Kofola v soutěži vévodila kategorii rychloobrátkového zboží. | Foto: Jakub Plíhal

Praha - Češi stále dávají při výběru rychloobrátkového zboží přednost českým značkám s mnohaletou tradicí. Tuzemské značky byly zvoleny coby nejdůvěryhodnější ve více než polovině kategorií soutěže Nejdůvěryhodnější značka, kterou pořádá skupina Atoz Marketing.

Do ankety vedené agenturou STEM/MARK se zapojilo 4000 respondentů. Reprezentativní vzorek českých spotřebitelů hodnotil téměř 600 značek v 60 kategoriích.

Kategorii rychloobrátkového zboží vévodila značka Kofola, která si stále udržuje své přední postavení před nápojovými giganty, jakými jsou Coca-Cola či Pepsi. Světové lídry v oblasti alkoholu porazila letos v této kategorii stálice české scény, tradiční značka Božkov. A tuzemským značkám dává spotřebitel přednost i při výběru mléčných dezertů a jogurtů, kde zvítězily Pribináček a Mlékárna Kunín.

U čisticích prostředků potvrdili spotřebitelé opět nejvyšší důvěru v tradiční značku Savo, zatímco v ostatních drogistických a kosmetických kategoriích vedou spíše zahraniční značky jako Nivea, Ariel, Colgate nebo Vichy.

U obuvi a automobilů zabodovaly české značky Baťa a Škoda. Úspěch slaví i Samsung, který porazil konkurenci jak v kategorii mobilních telefonů a tabletů, tak i mezi televizemi. Svou pozici obhájily rovněž Alza.cz, která letos vyhrála ve dvou kategoriích, širokosortimentních e-shopů a prodejců elektra, a Dr. Max mezi lékárnami.

Své vítězství obhájily také Lidl ČR jako nejdůvěryhodnější maloobchodní řetězec, dm drogerie markt mezi drogeriemi, OBI Česká republika v kategorii hobbymarketů a značka Shell Czech Republic, která byla zvolena nejdůvěryhodnější sítí čerpacích stanic. České značky spotřebitelé podpořili i v kategoriích dodavatelů energií, cestovních kanceláří, bank a pojišťoven, kde zvítězily firmy ČEZ, Čedok, Česká spořitelna nebo Česká pojišťovna.

 

Právě se děje

Další zprávy