Nejcennější značky světa: Projděte si nový žebříček, na prvním místě je změna

Jiří Hovorka Jan Úšela Jiří Hovorka, Jan Úšela
8. 6. 2016 0:08
Google se vrátil před Apple díky tomu, že hodnota značky této internetové společnosti za poslední rok narostla o třetinu. Projděte si TOP 10.

Google se vrátil před Apple na trůn

google
google | Foto: Reuters

Pozici nejdražší značky světa opouští Apple, po roce se vrací na trůn značka Google. Vyplývá to ze žebříčku BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2016, který zveřejnily společnosti WPP a Millward Brown.

Hodnota značky Google za poslední rok narostla o třetinu na 229,2 miliardy dolarů, což je téměř polovina hodnoty celé firmy Alphabet, která Google vlastní.

Apple skončil těsně druhý a jeho značka oproti předešlému roku oslabila o osm procent. Dnes má logo s nakousnutým jablkem hodnotu 228,5 miliardy dolarů.

V elitní desítce jsou dva nováčci - Facebook a Amazon -, kteří vytlačili z předních příček Coca-Colu a tabákové Marlboro. Tím se potvrdila dlouhodobá dominance technologických značek v žebříčku.

Pořadí jako tradičně ovládly firmy z USA, kterých je ve světové stovce celkem 49. Evropané přispěli 23 společnostmi a Čína 15. Zatímco ale síla západních značek rostla v průměru o šest procent, čínské značky v průměru ztratily devět procent své hodnoty. Spolu s nimi se na neúspěších svezly i ostatní asijské nebo australské korporace či těžební společnosti jako Shell nebo Gazprom. Ty všechny doplatily na aktuálně slabý růst čínské ekonomiky.

Na dalších obrazovkách si projděte pořadí deseti nejhodnotnějších značek světa.

 

Právě se děje

Další zprávy