Investiční plán za biliony myslí hlavně na dopravu. Je to dávná verze, říká Babiš

Ondřej Neufus Ondřej Neufus
28. 11. 2019 15:30
Dosud neveřejný Národní investiční plán, jehož text slíbil premiér Andrej Babiš (ANO) představit do Vánoc, se zaměřuje na šest základních oblastí. Z pracovní verze dokumentu, o které informovaly Hospodářské noviny (HN) a kterou má Aktuálně.cz rovněž k dispozici, vyplývá, že do investic půjde do roku 2030 celkem 2,8 bilionu korun, nejvíce přitom do dopravy. Babiš materiál označil za dávnou verzi.
Foto: Kristýna Padrtová

Životní prostředí

V rámci problematiky životního prostředí je v dokumentu kladen velký důraz především na zásoby vody. "Nelze tvrdit, že klima se nemění, a přitom sledovat každoroční pády teplotních rekordů a mizející ornici z vyprahlých polí plných nevhodných plodin," uvádí se v dokumentu.

Podle plánu je tedy třeba v Česku efektivněji zadržovat vodu, budovat vodní nádrže a rybníky a města chladit rozšířením zeleně.

Priority podle Národního investičního plánu v rámci životního prostředí:

  • Budování nových vodních zdrojů
  • Příprava legislativy pro ochranu vodních zdrojů
  • Monitoring a zlepšování kvality ovzduší
  • Ochrana a podpora biologické diverzity
Příklad investice: Na opravy rybníků má jít podle zveřejněného dokumentu 900 milionů korun, 550 milionů chce stát utratit za nové sídlo Státního fondu životního prostředí.
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Aktualizováno před 14 minutami

Salač odstartuje do Velké ceny San Marina z předposlední řady

Filipu Salačovi kvalifikace na Velkou cenu San Marina silničních motocyklů nevyšla, do nedělního závodu Moto3 odstartuje z předposlední deváté řady. Devatenáctiletý český jezdec byl klasifikován na 26. místě, což je jeho nejhorší kvalifikační výsledek od Malajsie v listopadu 2019.

Salač po vydařeném pátku, kdy v trénincích figuroval v nejlepší desítce, nedokázal v dnešním třetím tréninku na rozdíl od většiny soupeřů zrychlit a musel už do první části kvalifikace. V ní obsadil dvanácté místo a do druhé části pro nejrychlejších osmnáct nepostoupil.

Salačův tým zvolil stejnou strategii jako ve třetím tréninku, vyjel na použitých pneumatikách. "Jen abych si to objel a zjistil, jaké jsou podmínky na trati a jak funguje tlak na té teplotě, jaká zrovna je. Pak jsme dali nové pneumatiky, první kolo jsem měl docela dobře rozjeté, ale pak jsem dostal highsider, tím to kolo pro mě skončilo," popsal.

Ve druhém si prožil totéž. "Bylo ještě rychlejší, ale bohužel jsem dostal další highsider a vyjel jsem mimo track limits. To kolo jsem dojel, myslím si, že i čas by stačil na postup do Q2. Když jsem najížděl do posledního kola, měl jsem dobrý pocit, že to vyjde, ale zase tam byla žlutá vlajka," uvedl. "Kvalifikaci jsme tedy opět prokaučovali, ale myslím si, že není nic ztraceného. Jsem tady hodně silný, dovedu jet rychle sám, to je důležité. Už se těším na zítřejší závod, bude to stíhací jízda," dodal Salač.

V italském Misanu se na prvních čtyřech místech nejslabší třídy seřadili domácí jezdci, třetí pole position v sezoně vybojoval Romano Fenati.

Kvalifikace na Velkou cenu San Marina, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Misanu:

Moto3: 1. Fenati (It./Husqvarna) 1:41,756, 2. Foggia (It./Honda) -0,257, 3. Antonelli (It./KTM) -0,264, …26. Salač (ČR/KTM) nepostoupil do druhé části kvalifikace.

Moto2: 1. R. Fernández (Šp./Kalex) 1:36,264, 2. Lowes (Brit./Kalex) -0,351, 3. A. Fernández (Šp./Kalex) -0,524.

MotoGP: 1. Bagnaia (It./Ducati) 1:31,065, 2. Miller (Austr./Ducati) -0,249, 3. Quartararo (Fr./Yamaha) -0,302.

Další zprávy