reklama
 
 

Na velkých bankách lidem nejvíc vadí poplatky, u malých chtějí více bankomatů

18. 12. 2016 14:00
Největší vliv na spokojenost klientů s bankou má podle průzkumu její důvěryhodnost, přístup k plnění slibů, které dala, a také vstřícnost jejích pracovníků. Pokud by lidé mohli něco změnit, nejčastěji by sáhli po snížení poplatků - zejména u větších bank. Hlavní banku ale za poslední rok změnila jen čtyři procenta těch, kteří to původně zvažovali.

Praha – Čtyři z pěti Čechů jsou spokojeni se svou hlavní bankou. O její změně přesto v posledních dvanácti měsících uvažovala téměř třetina klientů. Nakonec ale většina z nich neudělala nic. Ukázal to průzkum agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci.

Jako nejčastější důvod, proč nezměnili banku, lidé uvádějí nedostatek času nebo jen malé rozdíly mezi nimi. Část klientů také jejich stávající banka dokázala motivovat, aby zůstali. Více lidí než v minulosti se navíc domnívá, že přejít ke konkurenci by bylo příliš složité. Hlavní banku tak za poslední rok změnila jen čtyři procenta těch, kteří to původně zvažovali.

„Více o změně banky uvažovali muži, dále klienti ve středním věku a s vysokoškolským vzděláním,“ říká ředitelka SC&C Jana Hamanová. Průzkum se zaměřil na bankovní trh obecně, nikoli na jednotlivé konkrétní banky.

Největší vliv na spokojenost klientů s bankou má podle průzkumu její důvěryhodnost, přístup k plnění slibů, které dala, a také vstřícnost jejích pracovníků. “Velkou roli hraje také silné zázemí a stabilita banky. Všechny tyto atributy se pohybovaly kolem čísla devět na desetibodové stupnici,” upřesňuje výkonný ředitel České bankovní asociace Pavel Štěpánek.

Pokud by lidé mohli na produktech svojí banky něco změnit, nejčastěji by sáhli po úpravě poplatků. Sazebník by častěji měnili zákazníci velkých bank. Více než třetina z nich by uvítala snížení poplatků za služby, pětina by dokonce poplatky zrušila úplně.

Klienti malých bank by si naopak nejčastěji přáli rozšíření sítě bankomatů.

“Jako čtvrtou zásadní změnu by respondenti uvítali zvýšení úroků u spořicích účtů,“ dodává Hamanová.

Co by nejraději změnili klienti velkých bank?

snížení poplatků za služby

37 %

úplné zrušení poplatků

21 %

rozšíření sítě bankomatů

11 %

zvýšení úroků u spořicích účtů

7 %

vylepšení internetového bankovnictví

4 %

jiné

20 %

Co by nejraději změnili klienti malých bank?

rozšíření sítě bankomatů

34 %

snížení poplatků za služby

16 %

zvýšení úroků u spořicích účtů

9 %

vylepšení internetového bankovnictví

8 %

úplné zrušení poplatků

3 %

jiné

30 %

autor: Janis Aliapulios | 18. 12. 2016 14:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama