reklama
 
 

Metrostav uzavřel smlouvu na stavbu silnice v Polsku za devět miliard korun

Aktualizováno 9. 10. 2015 15:00
Česká firma uspěla ve výběrovém řízení s celkem deseti uchazeči. Bude stavět 20kilometrový úsek rychlostní silnice S7 Gdaňsk-Elblag. Součástí projektu je například také kilometrový most přes Vislu v hodnotě přibližně 1,1 miliardy korun.

Praha - Stavební společnost Metrostav v Polsku podepsala smlouvu na stavbu 20kilometrového úseku rychlostní silnice S7 Gdaňsk-Elblag za devět miliard korun. Jde o největší aktuálně vypsaný tendr v Polsku, česká firma uspěla ve výběrovém řízení s celkem deseti uchazeči. Silnice má být dokončena v říjnu 2018.

Metrostav podepsal smlouvu s organizací GDDKiA, což je obdoba Ředitelství silnic a dálnic ČR. "Hlavním cílem tohoto projektu je zlepšit komfort a bezpečnost dopravy pomocí výstavby čtyřproudové rychlostní komunikace. Hlavní trasa o délce 20,5 kilometru je převážně vedena přes neúnosné podloží tvořené deltou Visly," uvedl Radim Čáp, který je ředitelem nedávno založené společnosti Metrostav Polska Spolka Akcyjna.

Součástí projektu je kilometrový most přes Vislu v hodnotě přibližně 1,1 miliardy korun a 11 různých technologií zlepšování podloží v hodnotě zhruba čtyř miliard korun, dodal Čáp.

Společnost Metrostav Polska Spolka Akcyjna český stavební lídr založil proto, aby mohl na polském trhu lépe získávat zakázky. Jejím prvním projektem by měla být rekonstrukce silnice Marsa-Žolnierska ve Varšavě za miliardu korun.

Metrostav už v Polsku dokončil několik staveb, například protipovodňová opatření na Kladské Nise či most v Chelmeku. Významnou byla hlavně rekonstrukce pětikilometrového silničního průtahu S8 Varšavou včetně mostu generála Stefana Grota-Roweckiego.

Firma hledá zakázky v zahraničí stále častěji. "Tuzemský trh byl v minulých šesti letech v destrukci. Abychom udrželi dlouhé roky budované odborné týmy, byli jsme nuceni hledat příležitosti v cizině. I když je stavařina těžko exportovatelná, představují dnes tržby Metrostavu v zahraničí (bez dceřiných společností) již více než 20 procent celkových výkonů," zdůraznil generální ředitel Metrostavu Pavel Pilát.

Zatím naposledy český stavební lídr založil s tureckou firmou Ankara Insaat společný podnik, který se uchází o zakázky soukromých investorů a hledá uplatnění pro své lomy, obalovny, finišery, válce a další zařízení pro výstavbu dopravní infrastruktury. Po uplynutí jednoho roku se chce ucházet i o veřejné tendry v Turecku.

Metrostav je z pohledu tržeb jedničkou českého trhu, loni mu tržby klesly na 20,26 miliardy korun. Na výkonech skupiny se činnost v zahraničí loni podílela 30 procenty. Společnost je od roku 1990 právním nástupcem národního podniku, který vznikl na začátku 70. let. Do skupiny Metrostav patří například stavební firma Subterra, kapitálově propojena je také se společností Zakládání staveb.

Skupina nyní kromě Česka a Polska působí na Slovensku, Islandu, v Německu, Rakousku, Turecku, Maďarsku, Švédsku, Bělorusku, Norsku a Finsku.

autor: ČTK | 9. 10. 2015 14:20

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama