Metro se může prodloužit o tři stanice z Letňan do Čakovic. Praha má zatím analýzu

ČTK ČTK
14. 2. 2018 17:19
Trasa metra by se prodloužila o 3,5 kilometru a stavba by trvala 12 let, vyplývá z analýzy pro pražský dopravní podnik.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Libor Fojtík

Praha - Stavba zvažovaného nového úseku metra C z Letňan do Čakovic by trvala 12 let a stála by 16 miliard korun. Trasa metra by se prodloužila o 3,5 kilometru, vznikly by na ní tři další stanice. Vyplývá to z analýzy firmy Metroprojekt pro pražský dopravní podnik (DPP) a magistrát.

Praha naposledy zprovoznila před asi třemi lety úsek trasy A z Dejvic do Motola.

Vytvoření analýzy zadal DPP v loňském roce. "Není to snaha oslabit význam stavby trasy D, ta je prioritní, ale zahájit projektovou přípravu. Pro rozvoj Letňan a Čakovic je to důležité řešení, které odlehčí dopravě," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

První na trase by byla hloubená stanice Sídliště Letňany vybudovaná podél Tupolevovy ulice, a to v hloubce 11,4 metru. Využívat by ji mohli místní obyvatelé i zákazníci a zaměstnanci nedalekého obchodního centra. Rovněž hloubená by byla stanice Nové Letňany u ulice Veselská, kde by byla 19 metrů pod povrchem. Obsloužila by oblast severní části sídliště. Konečná v Čakovicích by byla jako jediná ražená a v hloubce 28,6 metru.

Metro by do Čakovic podle materiálu sice dojelo zhruba stejně rychle jako vlak, jemuž to trvá 22 minut, ale mělo by výrazně kratší intervaly než železnice.

Analýza zahrnuje celkem pět možných variant vedení trasy, z nichž je v dokumentu preferována tato. Tři varianty počítají se třemi stanicemi, zbylé dvě pak pouze se dvěma. Nejdelší z nich má mít trasou dlouhou 4,18 kilometru a nejkratší by měřila 2,74 kilometru.

Na trase metra C se z Ládví do Letňan jezdí od 8. května 2008. U stanice je autobusový terminál, avšak v minulosti byla často kritizována, neboť stojí mimo zástavbu. Samotná linka C měří 22,425 kilometru a je na ní 20 stanic. Dojet z Letňan na Háje trvá 36 minut. Úsek mezi stanicemi Florenc a Kačerov je nejstarší součástí pražského metra a do provozu byl uveden 9. května 1974.

 

Právě se děje

Další zprávy