Mediaguru: Prodej časopisů v Česku meziročně klesl

ČTK ČTK
29. 3. 2013 20:40
Nejvíce se pokles prodejů projevil u měsíčníků. Nejprodávanějším týdeníkem je Rytmus života

Praha - Prodej časopisů loni meziročně klesl ve všech typech titulů, nejvíce u měsíčníků. Nejprodávanějším týdeníkem zůstal Rytmus života, nejprodávanějším čtrnáctideníkem byl televizní magazín TV Max a nejprodávanějším měsíčníkem Svět ženy Pošli recept!.

V pátek to uvedl server Mediaguru s odvoláním na údaje kanceláře ověřování nákladu tisku ABC ČR. Skokanem roku je čtrnáctideník 100+1 se 113procentním meziročním nárůstem prodeje.

U týdeníků meziročně klesl prodaný náklad o desetinu, u čtrnáctideníků o sedm procent a u měsíčníků o 14 procent.

Průměrný náklad nejprodávanějšího týdeníku Rytmus života z vydavatelství Bauer Media byl 226 066 kusů. To představuje meziroční pokles o devět procent.

V kategorii týdeníků se ve druhé polovině roku začal prosazovat nový týdeník Sedmička vydavatelství Empresa Media. Jeho prodaný náklad ke konci roku přesáhl 190 tisíc kusů, což by ho řadilo na třetí místo.

Nejprodávanější čtrnáctideník TV Max, také vydávaný společností Bauer Media, měl průměrný náklad 308 283, což představuje pokles o 11,2 procenta.

Kategorie čtrnáctideníků je doménou televizních časopisů, které obsadily první čtyři místa. Během roku navíc přibyl nový titul TV expres.

Průměrný náklad nejprodávanějšího měsíčníku Svět ženy Pošli recept! z dílny vydavatelství Burda Praha dosáhl 254 509 kusů, což je ale 30procentní meziroční pokles. Měsíčníkům dominují tituly pro ženy, které obsadily prvních pět míst.

Ochrannou známku tradičního titulu 100+1 získalo loni vydavatelství Extra Publishing, kterému se podařilo titul po určité odmlce, kdy nevycházel, znovu nastartovat. Průměrný náklad časopisu loni činil 35 612 kusů, uvedl server Mediaguru.

 

Právě se děje

Další zprávy